banden met velgbeschermers

aang

Lid
Ik had al eens eerder geschreven over stoepranden drama. Ik was nu aan nieuwe achterbanden toe en heb nu banden genomen (lees: gekregen, ik had er niet om gevraagd) met velg beschermers.
Voor het oog niet echt een schoonheid, maar goed, de velg is beter af.

Nu lijkt het wel dat de band daardoor breeder is. Elke -beetje- diepte kuil of hoge drempel moet ik nu ineens bedacht nemen. allerlei aanloop geluiden. Als ik een paar volwassenen meeneem is het helemaal niet te doen en gaat een klein schokje al gepaard met een schuur geluid.

Ik ben niet echt een technicus en ze kunnen mij van alles wijs maken. Maar wat is wijsheid? Andere banden? Laten verhogen, hij is namelijk verlaagt.

Bij de vorige banden had ik overigens geen problemen.
alvast bedank voor het meedenken.

Gieliovd

Forumguru
Ik ben vormgever dus uiterlijk is voor mij het belangrijkste. Vraag me niet wat er allemaal in zit, ja goed ik weet dat het een 2.0 (140pk), DSG heeft en er diesel in moet. Maar dan houd het op, de rest zal ik op moeten zoeken in de boekjes.
Denk niet dat Aang dat weet ;)

Je zult toch eens op de knietjes moeten gaan denk ik om te kijken wat er aan de hand is! Je kunt wellicht al schuursporen zien. Als dit het geval is toch even rrrrrretour bandentoko!

Om nou je wagen te moeten verhogen vanwege aanlopende banden (wat nooit zo was) vind ik dan weer erg ver gaan.

Porettuhcs

Senior Member
Indien jouw auto "standaard" 3,5 cm verlaagd is moet het geen verschil maken of jij banden hebt met velgbeschermers... of heb jij misschien spoorverbreders laten monteren?

Weet je zeker dat het schurend geluid afkomstig is van je banden..kunnen het ook de ophangrubbers of deurrubbers zijn die je hoort?

___JC___

Forumguru