Banden voor in de Alpen?

Dazzer1234567

Nieuw lid
Hallo mensen,

We hebben zojuist een Skoda Superb Sportsline Business iV uit 2023 gekocht.

De garage die ons de auto verkoopt, wil 750 euro om er vierseizoensbanden (geschikt voor de winteralpen) op te zetten.

Mijn vraag is: is dit duur? Denk je dat ik het elders goedkoper kan krijgen en toch goede (voldoende) kwaliteit kan krijgen? (we zijn van plan de banden het hele jaar door te gebruiken).

Bedankt en sorry voor eventuele fouten in het Nederlands, ik ben Engels en heb Google Translate gebruikt!

Tees

Donateur
Assuming they are installing a premium brand all season tires and you have the 18" wheels, €750 is a good price. I just checked the best online price for the Michelin CrossClimate 2 (my personal favorite for AS tires) in that size and that's €175 per tire excluding installation. Add another €25 per tire for installation and you're at €800.

I would advise asking which tires they intend to install, just to be sure.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Vredestein Quatrac zijn prima banden! Ik zie ze online voor €130-140 staan (in 235/45 R18, volgens Autoweek de standaardmaat van de SuperB Sportline iV). Ik zie dat montage tegenwoordig eerder €40 per band kost. Dus dan is €750 incl montage nog altijd geen heel slechte prijs. Ik zou t gewoon doen, dan heb je er ook verder geen omkijken meer naar en heb je alles in één koop bij dezelfde verkoper.

hemi24

Forumguru
Het zijn jouw 750 euro’s, maar uitspraken als “zoiets als”, zou ik wel iets specifieker willen hebben, voordat ik ermee in zou stemmen…

Aangezien het een Sportline is, ga ik ervan uit dat er 235/45R18 onder zit/moet? In dat geval is de prijs van 750 euro niet heel raar.

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook gewoon specifiek aangeven dat je ofwel Michelin CrossClimates, ofwel Vredestein Quatrac eronder wilt hebben. Dan mag de garage aangeven of dit kan voor €750, of dat dit tot een andere prijs leidt.
Vooraf heldere en ondubbelzinnige afspraken maken voorkomt teleurstellingen en/of conflicten achteraf.

You could of course indicate specifically that you want either Michelin CrossClimates, or Vredestein Quatrac to be mounted. It is up to the selling garage to indicate whether or not this is possible for the sum of €750.
A clear and unambiguous agreement beforehand prevents disappointment and/or arguments afterwards.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook onlangs een Superb Sportsline Business iV uit 2023 gekocht. Marr 3k op de teller, dus praktisch gloednieuwe (zomer)banden en daarom gegaan voor een set winterbanden.
Vanwege het ontbreken van een reservewiel heb ik daarbij gekozen voor de zelfdichtende versie, zoals er ook al als zomerbanden onder zaten.
Misschien iets om te overwegen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Zal zoiets zijn, die zaten bij mij ook onder de ID.3; zelfsealend en 4-seizoenenbanden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan