bandenkeuze fabriek

Vorige week ging ik op de gok bij mijn skoda dealer langs om te kijken of mijn nieuwe O2 er was. Week eerder was namelijk voorspeld dat die bij de volgende vracht zou zitten. In een verlaten hoekje stond er 1 in plastic ingepakt in precies de uitvoering die ik had besteld, zelfs de accesoires, productie week 6 ook net als die van mij. Snel wat foto's gemaakt waaronder 1 van de 16" Vega's. De dealer ivm volle showroom verder geen vragen gesteld en weer naar huis vertrokken. 2 dagen later werd ik gebeld dat ik mijn auto kon halen. Woehoeee.

Tot zover geen vreemd verhaal, maar vanmiddag zag ik toevallig dat mijn auto is uitgerust met Bridgestone Turanza's. Op de foto die ik had staat de auto op Continental's (sportcontact 2). Ik wist dat [SV] een zelde foto had geplaatst dus die ook even gechecked, en ook daar staat de O2 op conti's. Dank voor deze foto ;)

duzzzzz, gebruikt Skoda verschillende bandenleveranciers en heb ik niet mijn O2 op de foto gezet of heeft de dealer ze om een of andere reden gewisseld?

vraag bij optie 1; waarom 2 bandenleveranciers gebruiken voor de zelfde uitvoering :confused:
vraag bij optie 2; waarom zijn de conti's vervangen door bridgestone's :confused:

van inkel

Forumguru
Ik heb de mijne ook in het plastic zien staan, ik heb toen volgens mij al turanza's op de vega's zien liggen.

van inkel

Forumguru
Wat ik wel vreemd vind is dat tegenwoordig VAG producten niet meer standaard met Conti's worden uitgerust. PON is nl. ook importeur van Continental, zodoende werden alle VW uitgerust met Conti's. Ook al zat er af fabriek een ander merk op.

GTJ

Lid
Er is mij ooit eens verteld dat, als de auto op stalen velgen geleverd word de banden omgewisseld worden voor Conti's, maar als de auto afgeleverd wordt met lichtmetaal, laten ze de originele banden waarop de auto de fabriek uitrolt laten zitten in verband met eventuele beschadigen van het lichtmetalen wiel tijdens de demontage! En aangezien 2/3 van de auto's tegenwoordig op lichtmetaal af fabriek staat is er weinig eer meer te behalen!

Swiss

Actief lid
Maak van die 2 merken maar 3. Mijn O2 is (overigens tot mijn grote tevredenheid) afgeleverd met Michelin Energy's.

Skoda is trouwens lang niet het enige merk dat dit doet: voor mijn vorige job heb ik ooit eens 30 identiek dezelfde Ford Focussen besteld, die op één week afgeleverd zijn. 17 hadden Turanza's, 13 hadden P7000's. Uitleg van de invoerder: "men koopt gewoon loten die beschikbaar zijn op de markt".

Greetz,
Swiss

In een verlaten hoekje stond er 1 in plastic ingepakt in precies de uitvoering die ik had besteld, zelfs de accesoires, productie week 6 ook net als die van mij. Snel wat foto's gemaakt waaronder 1 van de 16" Vega's.

Door het serienummer wat op 1 van die foto's te zien is op het papier achter de voorruit te vergelijken met het nummer op de sticker van het onderhoudsboekje ben ik tot de conclusie gekomen dat ik bij de dealer niet MIJN Octavia gezien had.
Blijkbaar nog iemand in die week met een anthracite grey elegance atrr b met nokia voorbereiding :shocked:

Voelt een beetje als foto's maken van het verkeerde kindje (denk ik, geen ervaringsdeskundige :grin:

Matra_Murena

Actief lid
PON verwisseld inderdaad de velgen met banden die de auto heeft als hij bij hun aan komt voor nieuwe velgen met banden van Conti. Ze heben van de gangbare velg-types een hoop velgen met band liggen en die worden omgewisseld. Meer aparte velgen worden niet verwiseld. De velgen die van de wagens af komen gaan terug naar de fabriek en komen op een nieuwe auto terecht.

TL@

Forumguru
Hopelijk komen op mijn nieuwe O2 de Dunlops te liggen.
Heb slechte ervaringen met de Turanza's op mijn Astra (totaal geen grip in de regen) en hele goede ervaringen met de Sportmaxx op mijn Golf.

Bovenaan Onderaan