Bandenmaat 235...

is de bandenmaat 235-40r18 mogelijk onder een octavia hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen of een ander alternatief

CDK

Forumguru
Als ze om de originele velgen gaan en je auto is niet extreem verlaagd zal het geen probleem zijn. Heb je geen OEM velgen en hebben ze een lagere ET waarde dan loop je risico op aanlopen.

Dit is de maat van de velg
Alleen dan is de vraag is het dan 235-40r18 of 235-35r18 ?

Maat 8,5J x 18
ET 45
PCD 5X112

CDK

Forumguru
Snap sowieso niet waarom je breder wil? Een 225 band staat veel mooier op een 8.5J velg. Daarbij krijg je meer geluid en een hoger verbruik.

Ik dacht nameijk dat 235 er mooier zou staan maarja ik kom ook net om de hoek kijken je heb ermeer ervaring mee en als je zegt dat ik het gewoon bij 225 moet houden dan doe ik dat beter:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Caby

Forumguru
Omdat je foto verticaal staat, alsof je wagen tegen de muur kleeft ;)

ik heb de fout gemaakt om voor 245 te opteren op 8,5jx19s. Ik dacht, hoe meer contact met de baan, hoe meer grip. Dat is wel zo maar ik zit nu wel te schuren tegen de binnenkant van mijn wielkasten. (Het zijn wel geen dailys, enkel voor op het circuit).

Oow ahahaha ja sorry had de foto al zo gemaakt ja ik wou eerst 235 op 8,5jx18 maar door hun advies heb ik hwt toch maar op 225/40R18 gehouden

Bovenaan Onderaan