Bandenspanning 225/45/R18

Richard 410

Nieuw lid
Beste leden ,
Kan iemand mij vertellen wat de juiste bandenspanning is voor 4 seizoenen banden Good Year 225/45/R18?
Ik heb helaas geen sticker in mijn Octavia 4 style 1.0 van oktober 2020,wie kan mij zo'n sticker leveren of een foto sturen?
Ik zie jullie reactie tegemoet

Gewoon ff online zoeken naar informatie heh? Ik heb het gevonden, dus had je zelf ook kunnen vinden?
Altijd fijn zo, meteen met een vraag als aller eerste bericht het forum binnen wandelen. En dan krijg je nog antwoord ook!. Dat is een redelijk unicum. Zeker vanaf mijn kant.

Nu dat je je antwoord hebt kun je bij het forum beheer je account weer laten sluiten. Doei ?
ja dit is dus allemaal ontzettend sarcastisch bedoeld.

KLAPKA-WLEWU-PALIWA-1-0TSI-OCTAVIA-IV-KOMBI-Typ-samochodu-Samochody-osobowe.jpeg

Arjan1985

Forumguru
Nou ja of wellicht wie weet: Wil je je voorstellen op het meet en Greet topic? Foto van je auto en wat context over jezelf en je auto :giggle:

Lucht druk vond ik nogal een persoonlijke voorkeur in het begin dus knalde ik er 3,2 bar in of zo. Lekker hard. Nu houd ik lekker 2,6 aan. De middenweg.

Sorry mannen ben zogezegd verplicht op vakantie voor Boot Düsseldorf n heb een borreltje op.:cheers::ROFLMAO:

jadatis

Nieuw lid
Of je laat mij een koude dtuk/ aslastcapaciteit lijst maken voor je band, met ingebouwde maximale reserve, waarbij comfort en grip nog acceptabel zijn.

Dan hoef je alleen maar 99% nauwkeurig, je aslasten te bepalen in jouw gebruik, het grootste struikelblok, en jouw verantwoording.

Hoef alleen nog maar te weten of het een XL/ reinforced/ extraload band is of gewoon standard load.

Maar zoek ook alvast je leeg gewich ,MTA's en MTM, en geef de maximum snelheid die je gebruikt, en ook geen minuut overheen gaat.
Veel kun je vinden als je je kenteken invoert op www.rdw.nl.
Vanaf 1980 moet er een VIN plaatje op de auto zitten, waar mta en mtm op staan .

hemi24

Forumguru
@Richard 410 : misschien toch even langs de dealer voor de bewuste sticker in de binnenkant van de tankklep.

Ben wel benieuwd hoe het komt dat deze er niet meer op zit; normaalgesproken zitten deze aardig permanent geplakt…

Bovenaan Onderaan