Ik heb vijf jaar lang en ruim 190.000km in een O2 gereden die bandenspanningscontrole aan boord had.
Een aantal malen kreeg ik een waarschuwing:
-Toen de bandenspanning aangepast was bij een onderhoudsbeurt en de 'deskundigen' van de garage vergeten waren de stand te resetten. (terecht dus)
-Op de Autobahn, net toen ik een heel stuk tegen de 200km/h reed. Was ff schrikken, maar het bleek een langzaam leeglopende achterband te zijn. (terecht dus)
-Keer in Nederland, was met een voorband door een grote doorn gereden, had de band doorboord en veroorzaakte leeglopen. (terecht dus)
M.a.w. het funktioneerde prima! Wellicht dat bij de Yeti de software matige calibrering niet helemaal 100% was/is en na de update wel?
Oh ja, het functioneerde zowel met winterbanden als met zomerbanden, rond verschillende velgen.
ps: het bandenspanningscontrole systeem meet niet de absolute bandenspanning, maar verschillen! M.a.w. onderlinge verschillen t.o.v. de vastgelegde waardes (met dat knopje op het dashboard). Hiervoor worden de meetwaardes van de ABS sensoren gebruikt. Een zachtere of hardere band veroorzaakt een andere omtrek van de totale band en dat wordt gemeten...