Bandenspanning Sticker - 2016 - 1.4 tsi - 1315 kg

Thonie

Nieuw lid
Sinds kort rijden wij heerlijk rond in een Superb uit 2016.

Maar mis de sticker in de tankklep voor de bandenspanning en vind online een beetje wisselende stickers/bandenspanningen, misschien verschillende versies gewichten?

Is er iemand met een 2016 superb 1.4 tsi 1315 kg die mij kan voorzien van een foto van de sticker?

Pindasaus

Forumguru
Heb je in het infotainmentsysteem een menu TPMS?

PXL_20210909_074303709.thumb.jpg.e755f1a45746fabc7cf0abb369e2b6d6.jpg

Tees

Donateur
Ik vind die tabel wel erg lage bandenspanningen geven. Zijn waarschijnlijk de onbelast spanningen, aan die sticker die normaliter in je auto geplakt zit vind ik juist zo fijn dat die de leeg en vol bepakt spanningen aangeeft. Ik ga altijd op 2/3e tussen leeg en vol zitten (voor zuinigheid, langzaam drukverlies en het feit dat je bepakking nog al eens wisselt).
Let wel dat bepakking achterin ligt, dus de achterspanning gaat meer omhoog dan de voorspanning.

Captain Hook

Forumguru
Maar de bandenspanning is toch ook terug te vinden in de handleiding?
(hetzij op papier, hetzij als digitale versie ergens online)

Ja, ja, ik weet 't, zelf lezen & opzoeken is niet cool, maar toch... :koffie:

Okki

Donateur
:koffie:..... en onthouden kan soms lastig zijn. Dan is zo'n sticker best handig. Maar anders even met een watervaste stift op de spatborden schrijven kan natuurlijk ook.

Thonie

Nieuw lid
Systeem in de auto houd volgens mij vanaf dat je de juiste bandenspanning hebt ge (SET) via de ABS sensoren het verschil in omtrek in de gaten. Top maar moet je wel eerst de juiste bandenspanning inpompen lijkt me?

Handleiding eindeloos doorgespit maar die verwijst naar de sticker, waarschijnlijk omdat er verschillende versies zijn met dezelfde handleiding.

Alle "banden fabrikant handleidingen" geven ook flink verschillende adviezen. conti 2.0 bar Michelin tot 3.3.

Volgens mij is dus de sticker in de tankklep de beste richtlijn.

Bovenaan Onderaan