Bandenspanning wil niet resetten

mijn octavia ii heeft een bandenspanning waarschuwing via de ABS sensor.

de octavia heeft last van een vuile turbo, waardoor hij op de noodloop kwam. ik heb toen, (niet wetend wat er aan de hand was en waar het reset knopje voor was) op de resetknop gedrukt op de snelweg.

nu wil de waarschuwing helemaal niet meer resetten. De bandingspanning is gecontroleerd en is OK. Als ik de resetknop indruk, knippert deze eenmaal, maar de "piep" die het volgens de gebruiksaanwijzing moet krijgen blijft uit.

Ja, ik heb geprobeerd met draaiende motor, en met de sleutel alleen naar contact. Ook geprobeerd met ingedrukte knop naar contact te draaien.

MarcoO2

Forumguru
Was het niet zo dat dit alleen kan voordat de auto gaat rijden? Staat me iets van bij, maar kan het niet terugvinden.

MarcoO2

Forumguru
Dat mag geen probleem zijn. Ik heb dat ook wel eens gedaan, met als enige resultaat dat'ie niet resette. Als jij storing hebt, is er meer aan de hand.

Joske

Forumguru
Lijkt mij vreemd dat het systeem daardoor van slag is.. zal wel meer aan de hand zijn, zoals Marco al aangeeft.

Wat je eventueel kan proberen is de accu loskoppelen en dan nog eens te proberen voor de auto te starten. Dus auto op contact en vervolgens knopje ingedrukt houden.

Cordoba

Forumguru
Zonder te weten wat er precies aan de hand is: als je de waarschuwing voor de bandenspanning (lekke band) reset, dan gaat het systeem er vanuit dat de bandenspanning op het moment van resetten in orde is. Ook al heb je op dat moment één of meer compleet lege banden, zolang er niet verandert aan de bandenspanning (afrolomtrek van de banden) zal ie niet meer waarschuwen.

Je kan eens checken of er misschien een zekering uitligt, waardoor ie niet piept of reageert. Probeer allereerst eens of je bijvoorbeeld wel een waarschuwingssignaal krijgt voor het laten branden van je lampen (dan weet je dat het speakertje op het instrumentenbord niet kapot is).

Wijnand850

Forumguru
Heb ik ook een keer gehad, systeem raakte van slag toen ik tijdens het rijden het systeem resette. Ik heb het systeem toen bij de dealer laten resetten en laten kijken of er toch iets meer aan de hand was. Bleek allemaal loos alarm en na het voldoen van een factuur van 0 euro verliet ik het pand :D.

Een factuur van 0 euro lijkt mij ook wel wat....
De piepjes (deur, autogordel, lege tank, handrem nog op doen het allemaal). Het loshalen van de accu heb ik nog niet geprobeerd en het controleren van de zekeringen volgt nog.....

Wijnand850

Forumguru
Een factuur van 0 euro lijkt mij ook wel wat.....
En dat terwijl ik door tijdgebrek niet eens bij mijn eigen dealer was, maar bij Holsch in Lelystad. Superservice dus. Snelste oplossing voor jouw probleem lijkt mij om de computer even uit te laten lezen op foutmeldingen.

Taan

Lid
Bekend fenomeen. Bij mij ontstaat het ook wel eens als ik het contact uitzet tijdens het rijden om de cruisecontrol te resetten. Zelfs bij de dealer wisten ze eerst niet hoe ze die melding wegkregen.
Nu inmiddels wel, maar als het optreed wacht ik tot de volgende beurt.

Yeti2015

Forumguru
Bekend fenomeen. Bij mij ontstaat het ook wel eens als ik het contact uitzet tijdens het rijden om de cruisecontrol te resetten. Zelfs bij de dealer wisten ze eerst niet hoe ze die melding wegkregen.
Nu inmiddels wel, maar als het optreed wacht ik tot de volgende beurt.
Waarom moet je tijdens het rijden het contact afzetten om de CC te resetten?

Wijnand850

Forumguru
Dat hoeft niet tijdens het rijden, maar ook mij overkomt het weleens dat de cc het niet doet. Even starten is genoeg om de cc weer te laten werken, alleen als je dat tijdens het rijden doet kan het bandenspanningssysteem daar kennelijk niet zo goed tegen.

stuyversandt

Nieuw lid
heb het zelfde probleem, contact uit en aan om de cc te resetten geeft meestal bandenspanningslamp probs, resetknop werkt dan niet meer, lamp gaat ook branden bij verwisselen zomer winterbanden, kostte altijd ca €30,00 bij Broekhuis hoogeveen om de zaak weer te resetten. dus heb ik me een china obd kabel gekocht met bij behorende vcds software en klaar het nu self in 5 minuten.

Wijnand850

Forumguru
h lamp gaat ook branden bij verwisselen zomer winterbanden,

Als het lampje dan gaat branden zou deze met het resetknopje uit te schakelen moeten zijn. Althans dat is bij mij zo. Ik reset het systeem trouwens preventief (dus zonder dat het lampje al brandt) als ik de wielen gewisseld heb en dan gaat het lampje niet branden.

Antera

Donateur
Het kan goed zijn dat je eerst een stukje moet gaan rijden en de boel zich weer gecalibreerd heeft en dat het dan uit gaat?

Normaal gebeurd dat vanzelf na het indrukken van de reset knop en moet je eerst rijden voor het systeem het weer gemeten heeft

Bovenaan Onderaan