Bandenspanning winterbanden en veel bagage...

Volgens de gegevens bij de tankdop moet er 3bar in de achterbanden. Maar is dit bij nog geen bagage en moet je bij winterbanden dan ook nog 0,2bar plussen?

Ik heb nu 2,6 gedaan is ook wel in orde denk ik...?

Joske

Forumguru
2,5 bar lijkt mij ideaal :)

en dat is dan de normale situatie, dus af en toe wat beladen maar geen vakantiebelading. Dan kan je overwegen om de banden nog iets meer op te pompen.

guitar_billy

Senior Member
@Andre911 het plaatje aan de binnenkant van je tank klep heeft banden spanning aanbevelingen voor verschillende situaties. Kies daar je banden maat en de belading en je hebt de aanbevolen spanning te pakken. Die 3 bar is volgens mij bij max belading. Voor je er nog meer in doet bij de winterbanden zou ik eerst controleren op de band wat de max spanning is die de band zelf kan hebben.

Ik heb dezelfde ballonbanden als jij en zit normaal rond 2.5bar achter, met 4 inzittenden en volle bak bagage en lange reis ga ik richting 2.8bar.

Hoeveel inzittenden en hoeveel bagage ga je inladen?

ElScorpione

Forumguru
Eens met de voorgaande. Ik heb ook een O2 met 195 bandjes. Rijdt nu op Conti wintercontact. Met volle belading zet ik die op 2,8 bar. Voor op 2,5. Standaard spanning houd ik meestal 2,5 bar voor alle 4 aan. Op zomerbanden naar Zuid Frankrijk met dakkoffer durf ik er wel eens 3 bar in te doen aan de achterkant.

Bovenaan Onderaan