Bandenwissel en winterbanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

flip

Lid
Dubbele vraag, dames en heren: klopt het dat je met winterbanden de druk iets hoger moet zetten dan bij zomerbanden? En als je de bandenwissel doorvoert, is dat best langs dezelfde kant of diagonaal?

FredV

Banned
In het draadje over winterbanden staat dit ook genoemd en in je instructieboekje staat nog veeeeeeeel meer info daarover.
0,2 bar hoger voor je winterbanden wordt aanbevolen.
Wisselen van voor naar achter en niet diagonaal ivm de draairichting van je banden!
Het hoe en waarom vind je in je instructieboekje.
Verdere vragen in t draadje over winterbanden, dan kan deze op slot!

Constant

Erelid
Winterbanden hebben meestal een hogere druk nodig, ongeveer 0,2 - 0,3 bar extra.

Ik zet mijn voorbanden op 2,5 bar en achter op 3,0 bar. Als ik mijn winterbanden op 2,7 bar zet (max zomerspanning + 0,2) dan vind ik dat ze slecht contact met de weg maken.

Ik hoor vaak dat diagonaal gewisseld moet worden vanwege gelijkmatige slijtage.

flip

Lid
@FredV: Vandaar mijn dubbele vraag, na het lezen van wat Constant stelt: ik hoor steeds weer met veel overtuiging tegenovergestelde dingen beweren... en idd, mijn instructieboekje schrijft voor niet diagonaal te wisselen... en ja: mijn winterbanden hebben nu een rijrichting, maar mijn zomerbanden niet... dus daar sla ik weer aan het twijfelen. En het draadje over winterbanden, ik heb er een tweetal doorgenomen, maar mijn vragen werden er niet eenduidig beantwoord. Dus effe sorry voor je het draadje op slot doet. Verder nog een aangename zondagvoormiddag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan