Barbara’s Octavia

Hallo mede Skoda eigenaren!
Mijn naam is Barbara, 39 jaar oud en in het bezit van een blauwe Octavia uit 2002 op grijs kenteken. Het is een oud besje met bijna 3 ton op de teller, een 1.9 tdi die tot nu toe als een zonnetje loopt. Er is veel versleten, de ophanging steunt en kreunt, er zitten genoeg krassen en deukjes in, maar hij rijdt ALTIJD :) Herkenbaar?

Verder heb ik een MINI Cooper S, een VFR800f en een RVF400r voor het leuke.

Recent de condensor vervangen, remcilinders achter, en wat kleine dingetjes rondom.
Binnenkort is hij toe aan een beurtje, wat ik altijd zelf doe (de lastigere dingen onder het toeziend oog van mijn schoonvader). Ik hoop nog een paar jaar te mogen genieten van mijn trouwe pakezel!
 

turboturbo

Forumguru
Leuk, weer een eigenaar van een Octavia 1 op het forum.

Afgelopen weekend tijdens instappen vanaf een verjaardagsfeestje zei een kindje van 11: 'hè wij hebben ook een Skoda Octavia maar deze is heel anders!' Voor hen zijn we een rijdende geschiedenisles ;)
 

Hakar

Donateur
Welkom met je (bijna) klassieker.
Hopen dat ie je een leuke tijd bezorgt, en een poosje bij je wil blijven.
 

turboturbo

Forumguru
Ja wij nederlanders hebben last van het idee dat een auto na 10 jaar en/of 2 ton 'op' is of teveel hoge reparatiekosten gaat maken (men vergeet dan even de afschrijving van het jonger model dat ervoor in de plaats komt) :)
Bovendien zijn deze Octavia 1 modellen in station uitvoering nog tot 2010 (!) geproduceerd, naast de Octavia II die in 2005 op de markt kwam.
 

SuperBeeb

Forumguru
Welkom Barbara, naast je 'werkpaard' heb je ook nog wat leuke 'renpaarden' op 2 en 4 wielen :yeah:.
Veel plezier met alle4!
 
(men vergeet dan even de afschrijving van het jonger model dat ervoor in de plaats komt) :)

Maar dat voelt wel minder als een bodemloze put. Toen mijn condensor lek was, wilde ik het toch gefixt hebben. Aangezien het hele voorfront eraf moet dan, was de prijsopgaaf bij een radiateurbedrijf dik 500 ex BTW (ongeveer een derde van de aankoopprijs). Zelf gedaan (halve dag werk) en 80 euro in onderdelen. Dan wel nog vullen uiteraard. Dus ik denk dat als ik die dingen niet zelf zou kunnen/willen, dat in Nederland mede door het hoge uurloon van werkplaatsen deze auto's ook niet meer zo interessant zijn.
Maar het is inderdaad een typisch nederlands ding. Overigens rijd ik liever een skoda (of anders VAG) met 3 ton op de teller dan een fransoos met nog geen 2 ton :bloos:
 

Hakar

Donateur
Overigens rijd ik liever een skoda (of anders VAG) met 3 ton op de teller dan een fransoos met nog geen 2 ton

Hangt er maar helemaal van af hoe je die fransoos beleefd.
Heb jaren met een R4 veel plezier gehad.
Compact redelijk betrouwbaar, sneller dan een 2CV, en Kon (bijna) Alles Vervoeren.
Momenteel als 2de auto nog een Pug 205, en dat is toch echt een gave auto om mee te rijden.
Ik weet zeker dat er nog minstens 1 forumlid is die dit kan bevestigen.
 
Hangt er maar helemaal van af hoe je die fransoos beleefd.
Heb jaren met een R4 veel plezier gehad.
Compact redelijk betrouwbaar, sneller dan een 2CV, en Kon (bijna) Alles Vervoeren.
Momenteel als 2de auto nog een Pug 205, en dat is toch echt een gave auto om mee te rijden.
Ik weet zeker dat er nog minstens 1 forumlid is die dit kan bevestigen.

Het is uiteraard een beetje een generalisering. Er zijn sowieso overal uitzonderingen! Heb een SEAT Marbella gehad. Deed het ook altijd. Zat ook niks op wat echt kapot kon, haha!
 
Bovenaan Onderaan