Barst in voorruit!

Vacaro

Senior Member
Deze morgen(6u25) op A12 hoorde ik een tik op de voorruit, zo op eerste zicht niks te zien. nadien thuis beter gekeken en wat blijkt : een steeninslag die gelijk verder gescheurd is tot een barst van +/-20cm. Rechtsboven achter zonneklep en binnenspiegel. Gelijk naar Teleclaims gebeld(schademeldpunt van Fortis, heb daar omnium(all-risk)), vriendelijke dame die mij dan direct een dossiernummer heeft gegeven en me keuze laat tussen eigen dealer of Carglass. Carglass moet ik afspraak maken(reeds gebeurd voor nu woensdag) en daar papier tekenen en afrekening gebeurd tussen Carglass en Fortis. Als ik naar eigen dealer ga moet ik eerst bestek en factuur opsturen en dan wordt bedrag op mijn rekening gestort, maar moet ik het dus wel eerst zelf betalen. Ik laat herstelling dus uitvoeren bij Carglass, is dus handiger.

Laat nog wel weten hoe het afloopt.

LenK

Forumguru
Bij veel verzekeringen is het bij de eigen dealer duurder.
Bij Carglass, Autotaalglas e.d is het eigen risico dan lager of 0 als de ruit niet vervangen hoeft te worden.

VEEJAY

Forumguru
Volgende keer als ik weer een barstje "kleiner dan een 2 euro munt" dan duw ik hem verder zodat ik een nieuwe voorruit krijg. Waarom?

Omdat ik vorige keer (toevallig ook A12) ook een flink steentje op mij afgevuurd kreeg, ik plakte direkt de Carglass sticker erop om vocht te voorkomen.

Afijn carglass mannetje is langsgeweest en heeft serieus zijn best gedaan, maar ik zit nu met een vooruit met een flinke welliswaar gerepareerde barstje op ooghoogte :(.

Rayzman

Actief lid
Ja, ik heb laatst ook meteen zo'n stickertje geplakt maar nog steeds zie je nu een zwart streepje midden in de voorruit. Volgens carglass blijf je het altijd zien, maar dat komt door de snelle 15 minuten methode die ze nu toepassen.
Ik weet nog wel van 2 auto's terug, die een stenenvreter was, dat het resultaat bijna niet te zien was met de oude methode die een uur duurde.

Vacaro

Senior Member
Auto naar carglass gebracht woensdag om 9u30 en om 12u45 telefoontje gehad dat hij klaar was. Daarna gaan afhalen, papieren gekregen, moest even aftekenen voor verzekering en dat was al.
Nog kopij van factuur gekregen en prijs was 327.25€. Dus da valt nog wel mee; al moet ik da niet zelf betalen maar mijn verzekering zonder enige vrijstelling. Nog dank aan mijn verzekering(Fortis) en carglass voor propere afhandeling.

redfoxert

Senior Member
Tjah ... niet betalen ... je betaald er anders wel premie voor elke maand natuurlijk en zolang je geen schade hebt is alle premie "winst" voor de verzekeraar :)

Uiteindelijk betaald iedereen mee aan de schade van een ander.

Bovenaan Onderaan