BaSkoda

Goedenavond allemaal,

ook ik zal me even voorstellen Ik ben Bastiaan 34 jaar, kom uit Capelle aan den IJssel en ik word de trotse bezitter van een Octavia 1.2TSI Elegance Businessline. Nog een week of 10 wachten en dan vervangt deze auto mijn huidige leasebak, een Toyota Corolla station 2.0D4D. Mijn vriendin rijdt nu ook nog een Corolla 1.4 hatchback en je mag best zeggen dat we Toyota-minded zijn. Toch heb ik nu voor de Skoda Octavia gekozen omdat ik het na de facelift een hele mooie auto vind, hij erg lekker rijdt en het heel erg veel "value for money" is. Ik kon ook wel een Avensis leasen maar daar past minder liters bagage in en hij is 20cm langer wat niet echt een voordeel is. Bovendien had ik die veel minder leuk kunnen aankleden. De Avensis reed wel iets lekkerder in de proefrit maar het was maar een miniem verschil. Dus de komende 4 jaar wordt het SKODA!!!

Groetjes Bastiaan

Gieliovd

Forumguru
Gefeliciteerd met zowel je auto als je aanmelding bij het forum :)

Skoda, weer eens wat anders! Zal je niet tegenvallen denk ik! Het verschil qua motorisering kan je nog wel het zwaarst gaan vallen denk ik. 2.0 TD naar een 1.2TSI is toch wel even wat anders.

Veel plezier op het forum en succes met wachten. Als je hem hebt praten we wel verder over plezier met je auto ;)

Dat zal denk ik nog wel meevallen. Ik heb proefgereden met een Yeti 1.2 TSI en dat reed echt niet verkeerd. Ik ga ervan uit dat de Octavia nog iets beter zal rijden aangezien die lichter is en minder luchtweerstand heeft. Qua koppel ga ik er wel 100Nm op achteruit (van 280Nm naar 175Nm) maar ja ik heb geen caravan en op de sprint zou de 1.2TSI 1,7 seconden sneller moeten zijn dan de Corolla. Bovendien is de 1.2 TSI bij 120-140 op de snelweg veeel stiller dan de diesel die ik nu rij. Als het tegenvalt dan moet ik er maar snel 150.000km uit persen!

Gieliovd

Forumguru
Ik ben alles behalve negatief hoor begrijp me niet verkeerd.

Koppel is iets waar je aan went, vandaar bedoel ik het. Op het koppelingetje wegrijden, schakellui zijn, zulke dingen..

Stiller op 140 km/h dan je diesel 2.0? Hmm... Dan draait die 1200 een heel pak toeren!

Bovenaan Onderaan