Bass minder zetten BLAM systeem

JeSko

Forumguru
Heren ik zit met het volgende,

Ik houd zoals de meeste wel van een goed stukje muziek in de auto, en gelukkig is mijn O3 uitgerust met een compleet BLAM systeem, enige probleem is dat de bass zo hard staat, dat je gewoon geen teksten kan verstaan, één a twee tikjes aan de volumeknop en je hoort en voelt nog uitsluitend bass zonder duidelijk gezang te horen. De tweaters zijn vervangen en achterin zit een BLAM versterker en subwoofer ( denk ik want ik ken er niet veel van, niks eigenlijk ) , is er iemand die weet hoe ik de bass kan minderen zodat het gezang terug hoorbaar is? Ik ben totaal geen audiofiel, dus dit is nieuw voor mij en ik heb geen flauw idee waar ik dit moet regelen met zo'n aftermarket systeem. In de instellingen van de auto zelf heb ik alles al wat minder kunnen zetten, maar nog lang niet voldoende.

Dit kastje is van het systeem, maar vraag me niet wat ik daarmee aan moet vangen.

20240112_143558.jpg

Grt Jefrey

EdK

Forumguru
Kun je hem niet geheel uitschakelen ?
En gewoon op de bass en treble van de radiounit verder gaan
Trouwens hoe staat daar de Bass ingesteld ??

JeSko

Forumguru
@EdK

De versterker? Zal morgen eens kijken, maar zo'n duur systeem moet toch zuiver werkend te krijgen zijn? Is anders zonde van het systeem...

Op de unit zelf heb ik Bass en Treble teruggeschroefd, ken er niets van maar het gedreun werd wel wat minder toen ik ermee speelde.

EdK

Forumguru
Bass terug en trebble omhoog
Maar zit geen equlizer ingebouwd waar je nog mee kunt kloten
En ja de versterker uit om te kijken of de bass dan wel goed is, is hij dan al te zwaar dan weet je dat je eerst in je normale unit de boel moet terug draaien
Die zware bass heeft wel één voordeel, je zal nooit last hebben van roest !! Dat trilt er meteen vanaf, dus je kijkt meteen naar buiten..... :D

JeSko

Forumguru
Morgen eens naar kijken of ik het zo beter krijg dan @EdK , ja alle zottigheid op een stok, het is echt geen doen nu :laugh:

EdK

Forumguru
JA ik weet wel wat je bedoeld
Eerste wat ik ook bij de Fabia 4 deed was de Bass naar beneden halen en de treble omhoog...
En vanuit daar ben ik me geluid in gaan stellen.....
Mag wel wat bass in maar moet zeker niet de overhand hebben bij mij....

Maar goed anderen denken daar weer anders over als ik wel eens auto's naast me heb staan met HUN muziek aan...

JPs_OC2

Forumguru
Het kastje ziet er als de remote van de subwoofer. Alleen lijkt de kabel naar de subwoofer niet aangesloten te zijn.
Er zou een kabel moeten liggen ergens voorin – diverse vakken in de middeltunnel / handschoenenvak / vakje onder de lichtschakelaar / ??? – die op deze remote kan worden aangesloten.

Dat wordt zoeken @JeSko …. :jaja:

Canon-Eye

Forumguru
Op de unit zelf heb ik Bass en Treble teruggeschroefd
Zoals @EdK ook al aangeeft: probeer eens om de Treble juist óp te schroeven, om zo een betere balans te krijgen met de Bass. Indien en voor zover het geheel dan te luid klinkt, is er altijd nog de volumeknop om dat in orde te krijgen.
Dit zou de verstaanbaarheid ten goede moeten komen?

JeSko

Forumguru
Heb er inderdaad nog wat met kunnen schuiven en het is wat beter nu! Dankje mannen, ga het zo even aanhoren :)

JeSko

Forumguru
Ja dat was het hem jongens, hoge en middentonen goed hoog gezet en de bas zelf stond al op het minste, wat klinkt dit goed zeg, het lijkt wel een rijdende discotheek haha. Ik ken niets van audiomerken dus ik weet niet hoe hoog of laag BLAM staat aangeschreven in de audiofielen wereld, maar als je enkel gewone auto installaties gewend bent is dit wel echt waanzinnig goed.

Bovenaan Onderaan