BC rijgegevens Lange tijd springt spontaan op nul

Vandaag springen in de BC de rijgegevens van Lange tijd spontaan op 0. Zie onderstaande foto.

Lange tijd op nul.JPG

Dit is bij een kilometerstand van +/- 11000km.
Dit is rond de 4000km ook al eens gebeurd maar toen dacht ik dat ikzelf misschien ergens op gedrukt had.
Vervelend omdat ik zo niet meer het verbruik van de BC kan vergelijken met Spritmonitor.

Hebben andere mensen dit ook al eens ervaren?

serum

Forumguru
normaal wordt dit gereset na 99u59 uur (Weet niet beter van de VAG auto's die ik gereden heb). 7000/100h is 70km/u gemiddeld. Klinkt inderdaad als een reset na 100 uur.

Badnews

Senior Member
Dank voor de info, dan weet ik dat de mijne komend weekend weer reset waarschijnlijk :(
Vorige keer was ik ook al verbaasd, maar dacht ook dat ik zelf iets stoms gedaan had.
Nu weet ik dat het een verplichte optie van de auto is.

leonpard

Actief lid
Hmm, beetje vreemd vind ik het wel. Mijn vorige Audi A3 heeft gedurende zijn lease-loopbaan nooit een reset gehad. Bij inleveren stond er 120.000 op de 2e tripmeter. Heb bij mijn O3C inderdaad ook een spontane reset gehad, weet alleen niet meer bij welke stand. Maar ik weet nu in ieder geval waar het van komt!

D_R1978

Senior Member
Hmm, opvallend. Is mij ook al een keer overkomen. Wel fijn om te weten wat de oorzaak is.

Dit is neem ik aan niet aan te passen door de software te tweaken?

hemi24

Forumguru
Persoonlijk vind ik een trip van 100 uur lang genoeg... ;)

Van tijd tot tijd exporteer ik de data van Spritmonitor naar Excel, en weet ik weer wat het verbruik over langere periode is evenals wanneer de volgende service ingepland kan worden en vanaf wanneer ik me weer mag gaan oriënteren op een volgende auto...

Canon-Eye

Forumguru
Van tijd tot tijd exporteer ik de data van Spritmonitor naar Excel
Ik sla Spritmonitor helemaal over en voer de tankgegevens rechtstreeks in m'n excelletje in.
En wel met de kosten ervan, net als alle andere auto-gerelateerde uitgaven. Zo rollen de totale kosten per jaar en per km er meteen uit :jaja: .
Exclusief de afschrijving dan, want daar heb ik geen bonnetjes of telebankiergegevens van - maar die post zou ik er desnoods ook nog op basis van een jaarlijkse schatting in kunnen stoppen.

Desperado

Forumguru
Ja lachen, die mail kreeg mijn vrouw ook en ik niet. Lekker handig. Maar idd, zal eens gaan snuffelen bij spiritmonitor.

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou die getotaliseerde rijgegevens ("Lange tijd") op het display van het "Media System Plus" in m'n Seat wel graag handmatig op elk door mij gewenst moment willen kunnen resetten, want aan die auto-reset bij 100 uur heb ik niks. Sterker nog, die auto-reset maakt de hele lange-tijd-totaalgegevensvermelding wat mij betreft volledig overbodig.

Het instructieboekje zegt hier niets over (behalve dan dat het na 99 uur en 59 minuten automatisch gebeurt...).

Iemand nog tips hoe dit geforceerd kan worden?

Volgens mij op de 2de trip teller gaan staan door die te selecteren met het knopje onderaan de rechter stuurhendel en dan datzelfde knopje meer dan 2 seconden indrukken

Bovenaan Onderaan