Bediening elektrische ramen O2

herbiek

Senior Member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de elektrische ramen van een O2 Combi Ambiente.
Ik heb daar als fabriek optie 2 elektrische ramen achterin laten zetten.

Bij mijn Golf V is het mogelijk om via de afstandsbediening bij het openen van de auto de knop (van de afstandsbediening) langer ingedrukt te houden zodat alle 4 ramen gelijktijdig naar beneden zakken totdat je de knop weer loslaat. Er handig als je bij je auto komt die hele dag heeft staan bakken in de brandende zon. (heeft de airco minder moeite om de auto op temperatuur te krijgen) :)

Het omgekeerde geld ook als je je auto op slot wilt doen, knop langer ingedrukt houden en na een paar seconden gaan alle ramen tegelijk dicht (als ze al open stonden).

Ik heb dit niet geprobeerd tijdens de proefrit, wel dat je de kofferbak apart kon openen en dat deze vanzelf weer op slot ging als je deze dichtslaat.

Kan iemand mij vertellen of deze mogelijkheid ook op de O2 zit?

herbiek

Senior Member
zou normaal perfect moeten werken, ik heb enkel vooraan elektrische ramen maar daar werkt het ook

Ah dank jullie wel, fijn om te lezen dat het bij de O2 (zelfs bij enkel vooraan elektrische ramen) werkt. Vind het een fijne optie....

Als het bij enkel vooraan werkt kan het haast niet anders of de elektrische ramen achter gaan ook mee..

en met dit weertje gebruik ik het altijd voor ik instap, om de ergste warmte al eruit te laten. Super optie vind ik het persoonlijk. Gebruik het veel, al is het maar om te spelen.

ad5000

Actief lid
Dat werkt op alle VW-achtige productem met elektrische raambediening.
Had mijn Golf III en IV ook al en de Fabia van mijn vrouw ook.

Ook mijn vorige leasebak (Ford Focus C-Max) had deze fijne optie.

Dat werkt op alle VW-achtige productem met elektrische raambediening.
Had mijn Golf III en IV ook al en de Fabia van mijn vrouw ook.

Ook mijn vorige leasebak (Ford Focus C-Max) had deze fijne optie.

bij Golf III & IV werkte dit nog niet met de afst.bed.
vanaf de V wel

Het werkt inderdaad bij 4 elek. ramen ook, heb het al vaak gedaan.
Met een regensensor gaan ze ook dicht als het gaat regenen.
En bij mij gaan ze na 6 uur automatisch dicht.

De achterramen gaan wel sneller dan de voorramen.

P.S.
Eigenlijk zijn het ruiten, want we praten over het glas.

@Lenk,

Nou, ik heb toch al heel positieve reacties gehad van de meiden hoor...
"mooie kar", "mooie lijn", "mogen we eens meerijden?"....

tim

Lid
@Lenk,

Nou, ik heb toch al heel positieve reacties gehad van de meiden hoor...
"mooie kar", "mooie lijn", "mogen we eens meerijden?"....

Dat zijn ook voor mij herkenbare reacties; Skoda heeft binnen de laatste paar jaar het oostblok imago van zich af weten te schudden met de mooie Octavia's en de Fabia I.

Jammer dat de nieuwe Fabia en die rare Roomster het weer een beetje verpesten...

LenK

Forumguru
Dan zijn jullie zeker knapper dan de gemiddelde Skoda rijder :rolleyes:
Roomster heb ik al eerder geschreven dat die de reputatie van het merk geen goed doet. Fabia past wel bij Skoda vind ik. Design had beter gekund maar zal niemand afstoten.

herbiek

Senior Member
Met een regensensor gaan ze ook dicht als het gaat regenen.
En bij mij gaan ze na 6 uur automatisch dicht.

Das leuke optie.. dat wist ik nog niet! Werkt dit (met die regensensor) ook als je niet je sleutels in het contactslot hebt? Bijv als je je auto ergens geparkeerd hebt met de ruiten een klein stukje open? (Ik heb wel die combi regensensor/dimmende binnenspiegel er bij besteld)

Dat van die 6 uur kom je vast niet zo snel achter.. (neem aan dat niemand daar op gaat zitten wachten :-) ) Hoe ben je daar achter gekomen?

Bovenaan Onderaan