Bedieningspaneel voor radio aan stuurkolom

ad5000

Actief lid
Beste forum bezoekers,

Als vervent gadget liefhebber wil ik in mijn Octavia graag de audio/navigatie vanaf het stuur bedienen.

Door de m.i. belachelijke prijzen die Skoda voor deze spullen wil hebben, heb ik ervoor gekozen mijn nexus via ebay te kopen en achteraf in te laten bouwen.

Dit werkt fantastisch, maar heeft toch ook een nadeel. Ik kon hierdoor geen multifunctioneel stuurwiel bestellen. Nu kan ik eventueel, ook weer via ebay een multifunctioneel stuurwiel kopen en deze met de nodige adapters installeren. Mijn dealer betwijfelt of ik het aan de praat ga krijgen, terwijl ik denk dat het moet kunnen werken. Kosten voor deze operatie, ongeveer 100 tot 125 euro.

Nu las ik van de week eens de folder van de Roomster en de Fabia II en daar bieden ze de mogelijkheid een bedieningspaneel voor de radio aan de stuurkolom aan voor 100 euro. Dit heb ik zowel bij mijn Ford C-Max als bij mijn Renault Laguna gehad en beviel me erg goed.

Ik heb de vraag voorgelegd aan mijn dealer en gaan dit uitzoeken wat het kost om dit los te bestellen en of het gemakkelijk te installeren is.
Het voordeel is dat er geen stuurapparaat geïnstalleerd hoeft te worden omdat de bediening niet meedraait.

Vraag: welke oplossing lijkt jullie nu de mooiste/beste

Ik heb nog geen foto, maar in de folder is het zichtbaar.

Mark

Banned
In de Roomster zit de radio binnen handbereik en is een bediening aan de stuurkolom eigenlijk een overbodige investering.

Als je vraagt wat de prijs is denk ik dat het plaatsen van een bediening aan je stuurkolom het goedkoopste is, weinig demontage en enkel wat draden trekken naar de radio.
Ben haast zeker dat je dit achteraf kan plaatsen.

BramBam

Forumguru
Vraag: welke oplossing lijkt jullie nu de mooiste/beste.

Ik heb beide oplossingen in vorige auto's gehad. dus bediening op en achter het stuur.

Persoonlijk had de bediening achter het stuur mijn voorkeur (in dit geval op een Megane Grand Tour). Goed binnen handbereik en geen mogelijkheid op het per ongeluk bedienen van radio en/of telefoon en/of navigatie. Dit is mij met bediening op het stuur regelmatig overkomen (hangt natuurlijk ook af van de gevoeligheid van de knoppen op het stuur).

Suc6 met je keuze.

P.s. Heb overigens een O2 zonder bediening op/achter het stuur.

Bovenaan Onderaan