Bedrading autoradio

Richard-00

Nieuw lid
Dag allen,

Ik ben in het bezit van een Skoda Fabia (bj 2004).
Heb een nieuwe (MP5) autoradio met scherm gekocht en in de Fabia gezet.
De oude radio heb ik eruit gehaald en de twee stekkers in de radio geplugd. Stond op dat moment stil en werkte allemaal prima. Totdat ik ging rijden, kreeg continu de melding; 'Reversing' en de radio werkt dan niet. Reversing wordt alleen getoond in het beeldscherm, ik hoor geen geluid via de boxen.
Er zit namelijk een optie op de radio om deze te voorzien van achteruit-rij camerasysteem. Echter wil ik geen gebruik maken van deze optie. In de instellingen van de radio kan ik deze optie niet uit zetten.
Nu zitten er zoveel kleuren draden, en het lijkt me dat 1 van deze draden het signaal van rijden overbrengt naar het systeem. Nu de vraag, welke is het?

Heb een foto geupload; https://postimg.org/image/85wkl3uqb/

Wie heeft de (gouden) tip? Alvast bedankt!

Bijlagen

• audio fabia.jpg
    audio fabia.jpg
    981,7 KB · Weergaven: 46

EdK

Forumguru
een aansluitschema plaatsen van je radio is in deze een betere optie dan een foto van een boel oud koper..

Aan de hand van schema en merk en type radio kunnen leden een betere inschatting maken welke draad kleur je nodig hebt en wat te doen.

Anders word het moeilijk helpen in deze

Richard-00

Nieuw lid
Ja excuus. Ben zelf totaal niet technisch.

https://postimg.org/image/y5cbrbssz/

Dit heb ik gevonden op internet, A & B zijn dus van standaard koppeling in de Radio geplugd. Betreft een radio besteld via AliExpres. Dus geen bekend merk en/of type etc.

Op internet heb ik wel een site gevonden met uitleg over de bedrading; http://www.briskoda.net/forums/topic/196288-oem-wiring-loom-colours-pins-for-stereos/

Ben niet lui, maar ik roep liever van jullie de hulp in aangezien ik dus totaal niet technisch ben..

EdK

Forumguru
Er zit namelijk een optie op de radio om deze te voorzien van achteruit-rij camerasysteem.

Betreft een radio besteld via AliExpres.

Tsja en doordat het een optie is van je radio moet je het daarin zoeken
En hiervoor heb je de radio aansluitschema nodig om te kijken welke draden er als optie zitten.
Kan wel eens zo wezen dat er een draad aan massa moet liggen of dat je nu een draad teveel hebt aangesloten zitten>

Maar camera kun je niet in menu van radio uitzetten ?

Spierings

Forumguru
Waarschijnlijk verkeerd aangesloten..

Zit er geen handleiding bij van hoe deze aangesloten wordt?

Waarschijnlijk gewoon een kwestie van de draad van het achteruitrijden signaal van de radio los gooien..

Spierings

Forumguru
Schema hoeft niet, de draad van het achteruitrijd signaal zit niet in de iso stekker en steekt meestal altijd als losse draad uit de radio. Kwestie van losmaken van de plus waar deze nu waarschijnlijk aangekoppeld is zodat deze geen signaal meer krijgt...

Handige Harry

Forumguru
Bij mijn rapid was het een bruine draad die niet in de standaard stekker zat, maar er los naast lag.
Daarnaast had ik volgens mij ook nog een losse rode draad voor voeding.

Maar dat kan ik op jouw foto zo allemaal niet zien.
Dus geen idee of dit voor jouw auto van toepassing is.

Tevens lijkt het mij dat je dat in de radio unit zelf ook moet kunnen uitzetten.
Ook ik heb een radio van AliExpress en daar kan het wel.

dde387aacaa8f1e80902febee03a2b42.jpg

Bovenaan Onderaan