Beeind. Skodadealer Arissen B.V./Van der Voorde

sunnyboy

Senior Member
Zaterdag 11 maart j.l. ontvingen wij bericht van Pon Mobiel over beeindiging, per 6 maart, van het Skodadealerschap van Arissen B.V./ Autohuis van der Voorde in Vlaardingen.

Volgens Pon Mobiel was het bedrijf "in continuiteitsproblemen gekomen, waardoor een duurzame bedrijfsvoering en vertegenwoordiging van Skoda niet meer mogelijk was."
" Ruim 1 jaar geleden was er sprake van een overname van Autobedrijf van der Voorde door Arissen Auto's Vlaardingen B.V. en werden de activiteiten voortgezet onder de naam: Autohuis van der Voorde. Ook wij betreuren dat reeds na deze korte periode, ondanks een enthousiaste start, heeft moeten blijken dat dit Skodadealerschap niet is geslaagd"

Betekend dus dat er een nieuwe dealer wordt gezocht voor Vlaardingen/Schiedam en dat ik terechtkan voor onderhoud en reparatie bij een omliggende dealer. b.v. Rijnwoud in Rotterdam. Ik mag hopen dat de omliggende dealers op de hoogte zijn gesteld. Ik heb een beetje begrepen dat Rijnwoud niet op "klanten" van andere dealers zit te wachten. Hebben andere skodaberijders nog suggesties?

Droopy

Actief lid
Waarom zit een dealer niet te wachten op klanten ??
je bent als berijder vrij om te gaan naar elke garage die je wilt. Voor de Škoda garantie is het alleen van belang dat je naar een officiele dealer gaat.
Bij mijn vorige auto ben ik ook een keer overgestapt naar een andere dealer. Geen enkel probleem.

sunnyboy

Senior Member
@Droopy in het draadje Ervaringen met dealers kan je wat meer over Rijnwoud lezen.
Tsja en als je een probleemje hebt dat verholpen moet worden ben je zo een halve dag kwijt.
Als ondernemer werk ik vaak meer dan vijf dagen in de week en is je vrije dag eigenlijk heilig en zou je liever andere dingen willen doen. Niet dat ik zo vaak van een garage gebruik hoop te maken... Maar met al twee keer een electronische storing binnen een paar maanden en een nog te verhelpen kraak in de linkerkant van het dashboard denk ik dat ik de klachtjes dus gewoon opspaar voor een halve dag lezen in de showroom van de dealer.

Ik zou zeggen: NIET NAAR RIJNWOUD, zitten inderdaad niet op 'vreemde' klanten te wachten (ervaring).
Wel naar: Skoda Swarttouw, kleine dealer in Barendrecht, perfecte service!

LenK

Forumguru
Re: Beeind. Skodadealer Arissen B.V./Van der Voord

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Waarom zit een dealer niet te wachten op klanten ??

[/ QUOTE ]
Onzin ja.
Een dealer verkoopt natuurlijk ook graag, maar als je een klant voor onderhoud erbij krijgt dan kan dat altijd een koopklant worden. Onderhoud en reparatie zijn toch een van de inkomstenbronnen van een autobedrijf.
Van garantiereparaties zullen ze ook niet slechter worden (PON inschattend zal het geen vetpot zijn).

Fabia

† In Memoriam

Mag dan terecht onzin zijn, maar helaas de ervaring leert anders. En vandaar dus het advies om naar een andere dealer in de regio te gaan. Heb zelf ook ervaring met Rijnwoud, je kan alles lezen in een ander draadje.

Octaviarijder

Actief lid

Mijn ervaringen met Rijnwoud tot nu toe zijn alleen maar positief, maar ik kwam niet met een Skoda van een andere dealer.

sunnyboy

Senior Member

Wel jammer, ik had de afspraak van gratis vervangend vervoer en/of eventueel halen en brengen.
Enthousiaste kerel, maar misschien te ambitieus geweest.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid

Ik vind het ook jammer maar PON zal het wel beter weten.
Overigens heb ik nog geen idee waar ik nu naar toe zal gaan.
Blijft hij nog wel FIAT dealer?

Marcel

sunnyboy

Senior Member

@Marcel, voor zover ik weet wilde hij juist van het dealerschap van FIAT af ivm niet altijd correct nakomen van afspraken van FIAT.
PON zal wel snel een oplossing zoeken, mogelijk Nooteboom Schiedam? (SEAT-dealer) of Auto Maasstad ?(VW en Audi).

SKODACHAUFFEUR

Actief lid

Dan blijft er weinig van de zaak over.

Als andere dealer hoop ik dat het dan Nootenboom wordt.
Is wat kleiner en vertouw ik meer dan een grote organisatie.

Marcel

Marcel

sunnyboy

Senior Member

Ik was nog niet zo lang geleden bij Nootenboom voor mijn winterbanden. Hoewel het verboden is in de werkplaats te roken was er een "schoonmaker" althans iemand die aan het schoonmaken was, rustig een sigaretje aan het roken. /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
Het zal je gebeuren dat je mooie duur betaalde glimmende Skoda in onderhoud is en de fik vliegt erin. /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/1439.gif
Dan kies ik toch voor Auto Maasstad!
Maar goed Nootenboom stuurde ook al een brief dat je daar je auto in onderhoud kan doen. Keken ze bij Pon wel van op.
In ieder geval is Nootenboom GEEN officiele Skoda-dealer.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid

O?
Dan zal ik de brief nog maar eens gaan lezen. Ze schrijven toch echt dat ze dealer zijn van Skoda, Seat en ... weet ik even niet meer.

Marcel

sunnyboy

Senior Member

Ze schrijven dat je voor het onderhoud van je Skoda bij hen terechtkunt. Niet dat ze officieel dealer van Skoda geworden zijn. Een klein verschil, maar toch....
Voor garantiegevallen geven ze waarschijnlijk even niet thuis. We horen nog wel van PON.

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: CombiDemarrage</font><hr />

Ik zou zeggen: NIET NAAR RIJNWOUD, zitten inderdaad niet op 'vreemde' klanten te wachten (ervaring).
Wel naar: Skoda Swarttouw, kleine dealer in Barendrecht, perfecte service!

[/ QUOTE ]

Heb vandaag mijn Fabia daar gebracht voor een 15.000km beurt. Huurauto mee gekregen. En nu eens kijken hoe de service bevalt en hoeveel ik kwijt ben.

Fabia

† In Memoriam
Heb mijn Fabia weer terug, erg nette service. Werd al halverwege gebeld dat mijn auto klaar stond. Ik was in totaal € 129,- kwijt voor de 15.000 beurt en de huurauto. Er lag zelfs nog een bakje met pepermuntjes in mijn auto als geste van de dealer. Dus erg nette service van Swarttouw.

Bovenaan Onderaan