Beelschermresolutie gewijzigd ?

Hefje

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb een Skoda Superb 3 Combi en ondervind sinds vanochtend een probleem met de resolutie van het scherm. Gisteravond werkte alles nog prima, maar nu is de resolutie van het display veranderd. De touchscreen-resolutie is echter nog steeds zoals voorheen, wat het erg lastig maakt om het scherm te bedienen.

Ik heb al geprobeerd het systeem te resetten door de volumeknop lang ingedrukt te houden totdat het opnieuw opstartte, maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren, of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

WhatsApp Image 2025-03-17 at 09.34.23.jpeg WhatsApp Image 2025-03-17 at 09.34.23 (1).jpeg

Bakkertje

Forumguru
Dat is bijzonder, het lijkt wel of hij scherm ingezoomd is?
Misschien helpt het als je het toestel via het menu terug zet naar fabrieksinstellingen.
Anders de zekering eruit, half uurtje wachten en weer erin?

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Misschien een hele voor de hand liggende (Gen-Z) opmerkingen, maar heb je al geprobeerd om met 2 vingers uit te zoomen? Als ik het zo zie is het een touchscreen? (pinch to zoom).
Anders wellicht een optie om;
- aan en uit knop in te houden (soft reset)
- zoominstellingen bekijken? Staat wss ergens bij beeldscherm instellingen
- Toegankelijkheidsopties? Er bestaan opties zoals vergroting oid

hemi24

Forumguru
Dat is een vreemde inderdaad!

Heb je je beroep toegepast op het scherm? (Volgens mij zie ik daar het adres van B.Reer…?) ;)

EdK

Forumguru
Dat 3 in een cirkel bovenin rechts tweede foto !
Dat zegt toch dat er 3 updates / berichten zijn ?
Misschien die eerst eens hun gang laten gaan ?

2x van midden boven naar beneden vegen en dan kom je in het juiste scherm hiervoor....

Hefje

Nieuw lid
Dat is bijzonder, het lijkt wel of hij scherm ingezoomd is?
Misschien helpt het als je het toestel via het menu terug zet naar fabrieksinstellingen.
Anders de zekering eruit, half uurtje wachten en weer erin?
Dit was inderdaad de oplossing, Hierna niet weer gehad.

Dat is een vreemde inderdaad!

Heb je je beroep toegepast op het scherm? (Volgens mij zie ik daar het adres van B.Reer…?) ;)
Haha ik heb altijd bij de zaak gewoond inderdaad, Scherp gezien:LOL:.

L:ijkt op een verkeerde unit op verkeerde scherm.

Welke software versie staat erop?
Ik heb een foto van de versienummers toegevoegd.
WhatsApp Image 2025-03-20 at 08.25.18.jpeg

Bovenaan Onderaan