Beetje verlaat voorstellen....

Jackel

Lid
Hallo, mijn naam is Jack. 65 jaar. Sinds 1 januari 2016 rij ik Skoda.

De eerste was een Octavia II FL TD Combi uit 2011. Omdat ik veel minder ging rijden en daarom een diesel te duur en te groot werd, bezit ik sinds juni een Rapid Spaceback Drive 1.2 TSI DSG uit 2017, 50k op de teller. Veel fabrieks opties: o.a. Style-, Licht- en Techpakket. Dus al aardig "vol". De kleur is Quartzgrey. Het is net niet het laatste gefacelifte model.

De afgelopen maanden veel veranderd:
  • verlaagd v/a - 3/4 cm
  • logo voor in zwart (glans metallic)
  • logo achter vervangen door de "nieuwe letters" (zwart glans)
  • kleine chromen Skoda en Rapid letterlogo's verwijderd
  • grille vervangen door honingraat type, chromerand in glans zwart metallic
  • stuur verangen door een afgevlakt tsportstuurtje (met grijs bovendeel)
  • achteruitrijcamera ingebouwd
  • alle oranje gloeilampen (clignoteurs) vervangen door zilverkleurige ledlampen.
  • bochtrijverlichting en stadslichten vervangen door led
Ik heb al wel veel meegekeken op het forum, maar wil graag "aktiever" worden ;)

Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Welkom Jack

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je update's. Vooral van de honingraat grill. Was dat makkelijk te doen?

VAG-man

Forumguru
Welkom Jack.
Ik dacht dat al die aanpassingen aan de auto meer voor jongeren waren, maar jij hebt duidelijk een jonge geest.:thumbsup:

Jackel

Lid
Haha VAG-man:) .... Je bent zo oud zoals je je voelt, toch?:D Altijd al autogek geweest. Veel franse merken gereden (Peugeot, Renault en Citroën), sinds 2016 Skoda. En naar tevredenheid. Mijn Octavia was ook verlaagd en had 18 inch Superb velgen. Een auto moet zich een beetje onderscheiden, ben ik van mening.
Ik zal morgen wat foto's plaatsen. En een avatar maken :jaja: Hieronder alvast één foto ......

upload_2020-11-2_23-25-56.png

O ja, nog vergeten te melden: samen met 3 van mijn autofiele zoons heb ik ook nog klassieke Mini's. Samen een stuk of 15. Mijn eigen is een Mk1 uit 1960, één van de eersten. Nog wel bezig met een totale restauratie.

Antera

Donateur
Van harte welkom Jack. Lekker bezig in ieder geval dat is leuk om te horen. Altijd al een autofiel geweest vermoed ik?

Jackel

Lid
Welkom Jack

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je update's. Vooral van de honingraat grill. Was dat makkelijk te doen?

Die honingraatgrille (van Superskoda) was goed te plaatsen. Zelfs zonder de bumper te moeten verwijderen. Dat scheelt een heel gedoe. Oude grille van boven losschroeven, voorzichtig naar voren buigen en losclippen. Er gaan misschien wel een paar clips stuk van de oude grille, maar die is nog wel bruikbaar eventueel. Ik heb de chromen lijst laten spuiten in de metallic zwarte lak, gelijk aan de spiegelkappen en de achterspoiler.

Ik heb foto's geplaatst in "Mijn auto" :D

Bovenaan Onderaan