Bekend euvel schakelaar Cruise Control

Hallo,

Ik heb alweer ruim 30k gereden in mijn O2 Business Edition. De auto bevalt mij erg goed en ik ben tot nu toe (gelukkig) gevrijwaard gebleven van onverwachte garagebezoeken.

Echter, vanmorgen functioneerde de Cruise Control niet meer. Ik rijd dagelijks 130 km enkele reis woon-werk naar en in het hoge noorden en op die snelwegen is Cruise Control wel heel erg prettig. Ik heb mij vanmorgen gemeld bij OTO Bergsma in Heerenveen met mijn constatering. De werkplaatsreceptionist wist mij te vertellen dat dit een bekend euvel is en dat dit wordt veroorzaakt door een slechte serie schakelaars. Deze moet worden vervagen. Veel O2's schijnen hier last van te hebben (!!). Ook zei hij dat als ik straks de auto weer zou starten er een grote kans zou zijn dat het euvel weg was. En..... inderdaad de cc deed het weer!?!?!?! Evengoed wordt binnenkort onder garantie (mag ik aannemen) de schakelaar van de cc vervangen.

Gr.,
RicoK

Is niet zozeer een probleem van de O2, ik heb hetzelfde probleem in mijn A6 My2005, soms heeft ie een reset nodig, denk niet dat het aan de schakelaar ligt maar aan de electronica erachter.

Octavia_II

Actief lid
Ja, hoor ECHT de schakelaar (lees de vele posts hier op het forum maar na!)

P.s had hetzelfde probleem, nieuwe schakelaar erin probleem weg!

Groetjes,

Charlie

Aah ok dan zal het bij mij ook de schakelaar wel zijn, ik heb er nu ff geen last van dus laat het maar even zo. Mijn auto gaat er nu toch uit en er komt een O2 RS voor in de plaats.

Sosh

Lid
Dit lijkt inderdaad een euvel te zijn waar meerdere modellen binnen de VAG groep last van hebben. Zo ook mijn Altea uit 2004. Soms weigert de CC gewon dienst. Je moet dan eerst helemaal stil gaan staan en/of de auto van het contact halen.

Gelukkig heb ik hier niet zo heel vaak last van gehad. Dealer kon ook niets vinden. Wel jammer om te lezen dat ik dit probleem mogelijk ook ga hebben met de O2

!Škoda!

Actief lid
Een van mijn vorige auto's, een Laguna, had ook wel eens problemen met de CC.
Maar dan was het gewoon uitzetten, twee minuten wachten, starten en dan deed alles het weer. Na vervanging van de schakelaar nooit meer last gehad.

Lijkt wel of de electronica niet genoegen neemt met een contact van 99%, en dan volledig dienst weigert.

Welnu, vanmorgen is de schakelaar van mijn cruisecontrol vervangen. Het ongelooflijk kromme aan dit hele verhaal is dat ik de afgelopen weken na mijn melding geen moment meer een haperende 'schakelaar' heb gehad. De CC voldeed zijn werk.
Maar goed nu is de schakelaar dus vervangen en zou het probleem (....) verholpen moeten zijn....

Overigens, doordat de schakelaar zich in het stuurhuis bevindt en dus het stuur gedemonteerd is geweest, is mijn stuur nu wel (bijna) recht terug gezet. Mijn stuur stond namelijk vanaf de aflevering een paar graden uit het lood hetgeen 'normaal' schijnt te wezen zo ik op dit forum heb gelezen.... Nu is de uit-het-lood stand verwaarloosbaar.

Het stuur van m'n voorloper staat ook uit het lood en deze auto was compleet nieuw toen ik deze 3 maanden geleden ophaalde (kenteken ZB).

plasserke

Nieuw lid
cc

Heb ook problemen gehad met de cc en idd bij het stilleggen en herstarten was het gedaan maar inmiddels is de schakelaar toch maar vervangen aangezien het garantie was en deze moet werken wanneer je het wil gebruiken !!

Voor de rest prima wagen .

Ted

Forumguru
Mijn Fabia heeft het alleen in de winter en wanneer het interieur koud is. Mijns inziens is het een contact probleem van de schakelaar.

Ad_O2

Lid
Ik ben blij te lezen dat het CC probleem opgelost is door het vervangen van de schakelaar.
Ik heb namelijk altijd de electronica/software hiervan verdacht.
Ga er meteen wat aan laten doen bij de volgede beurt!

sunnyboy

Senior Member
Ik ben blij te lezen dat het CC probleem opgelost is door het vervangen van de schakelaar.
Ik heb namelijk altijd de electronica/software hiervan verdacht.
Ga er meteen wat aan laten doen bij de volgede beurt!

Na ruim 2,5 jaar ook bij mij problemen met de cc.
Binnenkort een afspraak voor de 60.000km beurt, gelijk maar in orde laten maken.

Bovenaan Onderaan