bekende "kinderziektes" octavia 1.2 tsi bekend??? motor + rest auto

erikkie

Senior Member
hoi,

heb een octavia 1,2 tsi met bijna 60k op teller.

problemen tot nu toe:

vervangen turbo wegens noodloop
vervangen distributieketting wegens ratel, blijkt acheraf bekend probleem
vervangen bougieblok , bougies en kabel wegens noodloop

dealer storing radio gemeld, bekend probleem...heeft met antenne te maken?

radio volume blijft soms zacht bij inschakelen 1e versn. al sinds nieuw.

Wat zijn nog meer bekende problemen???? of wat hebben jullie voor storingen??

ondanks alles bevalt auto goed....

Maarten

Forumguru
Dat is al een flinke lijst!
Van welk jaar is je OII?
Ik hoop dat deze problemen mij bespaart zullen blijven!

hemi24

Forumguru
Nog wel een leuke veelvoorkomende "bug" die veel voorkomt bij de auto's gebasseerd op het Golf 5 platform: cuppen van de achterbanden..!

hemi24

Forumguru
Beste advies is een soepele band (die ook soepel blijft bij toenemende leeftijd) en bij voorkeur met zo klein mogelijke nokken aan de binnenkant van het loopvalk.

Mijn laatste O2 was af fabriek geleverd met Bridgestone Potenza's en die bezitten beide bovengenoemde kenmerken niet, waardoor de banden uiteindelijk verschroot zijn met nog 6mm restprofiel; Er was domweg niet meer mee te rijden: het leek wel een kruising tussen een trein en een helicopter!

deusjevo

Forumguru
of wat hebben jullie voor storingen??

Uhm, alleen de distributieketting is preventief vervangen ivm ratelgeluiden.
Verder...... niets!
KM stand iets van 50.000 en in oktober 2 jaar oud.

Oh ja, vorige week dagrijlampje moeten vervangen.... :bye:

Neptukker

Forumguru
Beste advies is een soepele band (die ook soepel blijft bij toenemende leeftijd) en bij voorkeur met zo klein mogelijke nokken aan de binnenkant van het loopvalk. ....O2 was af fabriek geleverd met Bridgestone Potenza's en die bezitten beide bovengenoemde kenmerken niet, ...... Er was domweg niet meer mee te rijden: het leek wel een kruising tussen een trein en een helicopter!
Ik heb dit probleem helaas ook. Nu Vredestein Ultra Sessanta besteld....... ben benieuwd (maar O wat zijn ze mooi!)
vredestein_ultrac_sessanta.jpg

Neptukker

Forumguru
Die had ik reeds gelezen en het beeld is wisselend. Sommigen spreken ook over andere type banden dus ik kon niet zoveel met die thread.
Zaterdag 12 mei gaan ze er onder dus vanaf dan an ik er zelf een mening over hebben.

Neptukker

Forumguru
De Vredesteins zijn in ieder geval mooi stil. Nog te kort gereden om er wat meer over te zeggen. Als ik en beter beeld heb zal ik er wat in een bandentopic over gaan melden.

Bovenaan Onderaan