Bekleding C-stijl Combi demonteren

heusinkveldb

Forumguru
Kan iemand me vertellen hoe de bekleding van de C-stijl in een combi vast zit?
Ik wil deze verwijderen, maar hij zit muurvast en voordat ik iets afbreek :D

Wellicht dat iemand uit het Skoda systeem een tekening heeft waarop te zien is hoe de clips of klemmen zitten. Ik zag wel dat @Antera al eens zoiets gepost heeft voor een Superb.

Antera

Donateur
Hallo,

helaas is er van Skoda nog steeds niet de nieuwe Els en kan ik daarvan niks posten

Gizzmo

Forumguru
D stijl heb ik wel losgehad, C stijl lukte mij ook niet, maar was uiteindelijk niet nodig om de zijbekleding in de kofferruimte los te krijgen. De D stijl moet je opzij schuiven, dus richting het midden van de auto. En met midden bedoel ik de hartlijn van voor naar achter.

Monteurtje

Forumguru
De bagageruimte bekleding aan de zijkant, het zwarte gedeelte, zit in de C stijl geschoven. En de dorpelbekleding die langs de rugleuning naar boven loopt.
Dat zal je eerst los moeten halen voor je de C-stijl kan loshalen.
En als er een afdekplaatje bovenaan zit. Dan zit daar nog een schroefje achter. En verder zit die aan de bovenkant erin geschoven. Dus C-stijl losklikken en naar beneden schuiven/trekken
Waarvoor wil je dat eruit halen??

heusinkveldb

Forumguru
Ik had m'n auto weggebracht om de hagelschade (50 deukjes ) eruit te laten halen. Ze hebben daarvoor de hemel laten zakken, alles zit er weer netjes in en er is top werk geleverd. Alleen sluit rechtsachter de bekleding niet helemaal aan en kan ik hem nog naar achteren drukken. Dacht hem dus zelf even los te halen en opnieuw te plaatsen. De A en B stijl klik je er zo af, maar voor de C-stijl werkt het anders blijkbaar.

Anders toch maar even terug naar de schadehersteller...

heusinkveldb

Forumguru
@Joske, dank u, maar als ik goed kijk lijkt het me de hatchback. Ik mis het achterste ruitje van de combi. Of zal er geen verschil zitten in de montage?

heusinkveldb

Forumguru
Okay, duidelijk. Weet je toevallig ook of nummer 2 van die veerclips zijn of dat het zoals @Monteurtje zegt van die plastic haken zijn en dat je het naar beneden moet schuiven.

Bovenaan Onderaan