Bekleding Engelse Octavia in Nederlandse Octavia.

Blackokkie2

Forumguru
Achterbank zal niet zoveel anders zijn, de voorstoelen wel i.v.m. de vakjes en stoelverstelling. Wie weet zijn alleen de kussens te plaatsen.

Ik heb zelf stof en ben op zoek naar leder. Zou best eens kunnen dat de voorstoelen sowieso niet passen.

Een sloperij heeft ze uit een Engelse Octavia.

Blackokkie2

Forumguru
Oke, je zou de experts hier even moeten afwachten maar wie weet is de engelse rechterstoel gelijk aan de europese linkerstoel. Dan is het gewoon een kwestie van de engelse rechterstoel links plaatsen en viceversa.

Joske

Forumguru
niet te vergeten de gordelbevestiging die verkeerd zit en het vakje kant deur dat alsook verkeerd zal zitten é ;)

skodaboy

Forumguru
waar zou de je stoelen van links op rechts wijzigen?
het "enige" wat mij op valt bij een "Engelse" Octavia is dat het stuur aan de rechterkant zit en dat het dashbord andersom is gemaakt.
het gene wat nog in me op komt kwestie 'verschil' in de stoelen is de hoogte verstelling.

bij bepaalde 'Nederlandse' uitvoeringen van de 02 is enkel de bestuurderszetel in hoogte verstelbaar en de passierszetel niet.
bij andere (duurdere) uitvoeringen van de 02 kan de hoogte verstelling voor de passagierszetel al dan niet standaard aanwezig zijn (zoals op mijn 02 4x4)
dus als ik dit dan zo bekijk zou ik kunnen zeggen dat ik een "Engelse" bestuurderszetel heb aan de rechterkant..;)
wat wel een verschil zou kunnen zijn bij de Engelse uitvoering als er als verschil in de stoelen zit is dat de 'linkse' stoel hier geen hoogte verstelling heeft..

Joske

Forumguru
@skodaboy

haha :D

ja idd, hoe stom van me ;)

zat met wisselen van stoelen in mijn hoofd maar dat doet er helemaal niet toe natuurlijk, enkel het stuur zit verkeerd

hemi24

Forumguru
Is wellicht in de UK de achterbank ook gespiegeld? Dus niet 60-40 maar 40-60 zeg maar?!? :pieker:
En daarmee de middelste gordel op de achterbank?!?

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet wat een compleet interieur kost, maar is het geen idee om je bestaande interieur met leer te laten bekleden? Qua kosten zit je dan rond de 1500 euro volgens mij

Joske

Forumguru
als ik het laatst goed gezien had (dacht voor een Fabia) was de prijs voor een complete achterbank 1500 euro (bij de dealer besteld)

EDIT: toch nog maar eens in ETKA gekeken. Een voorstoel (afhankelijk van uitvoering ook nog eens) kost 1750 euro. (voor 1 stoel dus é..)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan