Bekleding Kofferbak verwijderen O3 hatchback

HarrieSkoda

Forumguru
Heel erg makkelijk te doen.

Niet vergeten om eerst het schroefje los te draaien aan het rubberen sprietje waarmee je de kofferdeksel kunt sluiten.

Daarna met behulp van zulk gereedschap:

images

Tussen de kofferdeksel en de kofferdekselbekleding steken. Je hoort het vervolgens om en om klikken, wat wil zeggen dat de klipjes losraken.

Gelukkig zijn het ijzeren klipjes, dus die breken niet zo snel af.

Vooral niet bang zijn dat je de binnenzijde van de kofferdeksel stuk trekt, want dit is alsnog erg dik plastic.

Succes!

EDIT: Heb je niet zo'n gereedschap als hierboven? Gebruik dan iets van een houten spie of iets dergelijks om er tussen te zetten. Voor het eerste klipje los te krijgen moet je even wat druk laten opbouwen tussen klep & bekleding.

jadijkstra2000

Forumguru
Ik probeerde zostraks voorzichtig even, maar wat je zegt, die binnenbekleding vond ik nogal dun/fragiel aanvoelen, vandaar dat ik voorzichtig was, te bang om de boel stuk te trekken :)

Cordoba

Forumguru
Heel erg makkelijk te doen.

Niet vergeten om eerst het schroefje los te draaien aan het rubberen sprietje waarmee je de kofferdeksel kunt sluiten.

Daarna met behulp van zulk gereedschap:

images

...
Vooral niet bang zijn dat je de binnenzijde van de kofferdeksel stuk trekt, want dit is alsnog erg dik plastic.

Twee opmerkingen het kunststofinterieurgereedschap kost typisch rond de 15 euro voor de eerste 5 afgebeelde tools (afh. van het merk in andere kleur kunststof).
Wat het breken van plastic betreft: bij voorkeur bij temperaturen boven de 15 graden werken, bij lage temperaturen breekt/scheurt kunststof veel sneller dan normaal. Die hogere temperatuur kan door in deze tijd van het jaar in een garage te werken, maar bijvoorbeeld ook door aan de klus te beginnen na een langere rit, waarbij je de kachel behoorlijk hebt opgestookt.

HarrieSkoda

Forumguru
Mooie aanvulling @Cordoba .

Op Ali heb je 2 verschillende soorten kunststof deurbekleding gereedschap. De ene is cheap kwaliteit en zitten scherpe 'haaltjes' aan, de ander is echt van hoogwaardige kwaliteit.

Zo'n laatste set heb ik via Ali gekocht en ik was hier onder de €10,- voor kwijt.

jadijkstra2000

Forumguru
Twee opmerkingen het kunststofinterieurgereedschap kost typisch rond de 15 euro voor de eerste 5 afgebeelde tools (afh. van het merk in andere kleur kunststof).
Wat het breken van plastic betreft: bij voorkeur bij temperaturen boven de 15 graden werken, bij lage temperaturen breekt/scheurt kunststof veel sneller dan normaal. Die hogere temperatuur kan door in deze tijd van het jaar in een garage te werken, maar bijvoorbeeld ook door aan de klus te beginnen na een langere rit, waarbij je de kachel behoorlijk hebt opgestookt.

Goeie tip! Thanks! :)

jadijkstra2000

Forumguru
Mooie aanvulling @Cordoba .

Op Ali heb je 2 verschillende soorten kunststof deurbekleding gereedschap. De ene is cheap kwaliteit en zitten scherpe 'haaltjes' aan, de ander is echt van hoogwaardige kwaliteit.

Zo'n laatste set heb ik via Ali gekocht en ik was hier onder de €10,- voor kwijt.

Heb je een linkje? :) Zo'n setje kan nooit kwaad....

Bovenaan Onderaan