Bekleding onder de motorkap

Beste mede octavia rijders,

Een vreemde vraag wellicht maar wij hebben onze octavia 3 combi 1.2 TSI uit oktober 2013 nu een week. En ben er vandaag achtergekomen dat er geen bekleding onder de motorkap zit.
Heb met de proefrit de motor zelf wel goed nagekeken. Maar nooit omhoog gekeken.
Is dit normaal voor skoda of zal ik toch maar eens een bezoekje aan de dealer brengen?

Mvg M Lawson

Ps heb ditzelfde bericht per ongeluk gepost in de octavia 2 pagina...

innocenti

Forumguru
Mijn 1,4tsi is ook zonder geleverd. Ik heb m zelf gemonteerd. Scheelt zeker in t geluid.

Op de tdi is het volgens mij wel standaard geleverd.

AndreM

Forumguru
De extra isolatie is alleen bestemd voor de diesels.
Voor ongeveer €35,- kan je er zelf ook eentje bestellen bij de dealer. :lezen:

Rofffel

Forumguru
Ik heb zelf onder de standaard isolatie ook extra isolatie aangebracht. Laat dat nou echt verschil maken!

Duijzer

Donateur
Ik heb bekleding onder de motorkap. Scheelt echt, hoor. Hij is nu zo stil dat ze er af fabriek zelfs een sound accumulator op hebben gezet om nog ergens geluid vandaan te krijgen.:D

• Leuk
Waarderingen: MaxN

HarrieSkoda

Forumguru
Ik had hem er bij mijn 1.2 TSI al inzitten. Nu zie ik het niet voor me dat de vorige (eerste) eigenaar deze er tijdens de lease zelf in heeft gezet.

Rara..?

AndreM

Forumguru
Ik had hem er bij mijn 1.2 TSI al inzitten. Nu zie ik het niet voor me dat de vorige (eerste) eigenaar deze er tijdens de lease zelf in heeft gezet.

Rara..?

@HarrieSkoda ik ken collega's die heel wat aan de leaseauto hebben gesleuteld.
Zelfs met verlagings sets, trekhaak, of hulpveren tot aan een motor update toe.
Wij rijden ongeveer 50.000 km per jaar en dan wil je ook wat extra luxe of comfort hebben.
Dus ik kan begrijpen dat de vorige berijder voor de €35,- die extra geluiddemping geplaatst zal hebben.
Uiteindelijk lees je hier niet alleen de ervaringen op het forum, maar wordt je ook wijzer van iedereen.

Laatst bewerkt:

widojo

Actief lid
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand aan een leaseauto zaken laat verbouwen. :deuk:

Waarom niet?
Ik heb deze bekleding er ook achteraf in laten monteren (1.2tsi 105pk). Er zijn zeker momenten waarop de motor rauw kan klinken en dat wordt nu iets onderdrukt.

innocenti

Forumguru
Waarom niet?
Ik heb deze bekleding er ook achteraf in laten monteren (1.2tsi 105pk). Er zijn zeker momenten waarop de motor rauw kan klinken en dat wordt nu iets onderdrukt.
Niet happen. Hij heeft juist eea aangepast. Oa leren bekleding met een blauwe haai erop.

Ik heb m trouwens in mn leaseauto ook zelf gemonteerd.

HarrieSkoda

Forumguru
Vreemd zeg... is dit dan echt alleen origineel bij een TDI?

Wel fijn dan van de vorige (lease) eigenaar in mijn geval :D.

Bovenaan Onderaan