Belgische gezinnen willen Jazz en Superb

De Skoda Superb en de Honda Jazz zijn door de VAB (Vlaamse Automobilisten Bond) verkozen tot 'Gezinswagen van het Jaar 2009'. Voor de 22ste editie van de verkiezing werden 60 gezinnen geselecteerd en 26 autojournalisten, die samen de jury vormden. De verkiezing gebeurt in twee categorieën: één voor auto's tot 15.000 euro en een voor modellen tot 25.000 euro (Belgische prijsstelling).
In de eerste categorie wordt het podium ingenomen door de Honda Jazz 1.2 (167 punten), de Hyundai i30 1.4i (161) en de Ford Fiesta 1.4 TDCi (157). In het duurdere segment eindigde de Skoda Superb 1.4 TSI met 222 punten bovenaan, ging het zilver naar de Ford Mondeo 1.8 TDCi Econetic (197) en het brons naar de Citroën C5 1.6 HDiF (191).

De nieuwe Honda Jazz, die al een keer eerder won, overtuigt volgens de jury met zijn royale ruimteaanbod, zijn moduleerbaarheid, de soepele benzinemotor en de goede overzichtelijkheid. Veel ruimte krijg je natuurlijk ook bij de Skoda Superb (met name achterin, maar ook de kofferruimte is groots), maar bij dit model is het ook diens compacte 1,4 liter turbobenzinemotor die weet te charmeren. En gezin betitelt de krachtbron zelfs als het eerste alternatief voor dieselend België.

(bron: autointernationaal.nl)

Bijlagen

• JazzVA4.jpg
    JazzVA4.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 5
  • SuperbVA14.jpg
    SuperbVA14.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 17
De Skoda Superb en de Honda Jazz zijn door de VAB (Vlaamse Automobilisten Bond) verkozen tot 'Gezinswagen van het Jaar 2009'.

Wat betreft de Suberb, zeg ik ja.
Wat betreft de Jazz, zeg ik nee. Doe mij maar een Fab. :santa:

Nix ten nadele van Honda :D, we hebben jarenlang gekart met Honda 4-takt motoren. Niet stuk te krijgen.

Vacaro

Senior Member
Vind het wel raar dat de Superb het hier met benzinemotor tot gezinswagen van het jaar schopt. Moet die toch wel goed zijn dat een dieselminnendland (dacht 70% diesel in België) deze benzine verkiest boven de Mondeo Diesel zelfs...

Dat begrijp ik de nieuwe superb vind ik erg mooi, is alleen in nederland alweer erg prijzig, die jazz vind ik absoluut niet mooi, ik zou dan eerder gaan voor de nieuwe fiesta,

jammer dat de fabia niet is gekozen in de klasse tot 15.000 euro

cvegreen

Forumguru
Het verwonderd mij als belg ook dat er een auto met benzine motor als eerste eindigd . Het is wel zo dat er hier in ons belgenlandje een complete verschuiving aan de gang is . Is misschien een beginteken daarvan. Mijn vrouw heeft verleden week een citroën jumpy 2.0 HDI 120 PK gekocht en toen vertelde de verkoper dat de 1.6 90 PK beter in verkoop ligt dan de 120 PK als mijn vrouw nu gekocht heeft. Hij vertelde ook dat de 90 PK versie veels te licht is voor zo'n volume , maar dat de mensen door de crisis absolut geen zware motor meer in hun auto willen.

TL@

Forumguru
Van een Vectra naar een Jumpy, is dat niet van de kant in de gracht. Als ze die Vectra al niet leuk vond, gaat ze die bestelwagen toch helemaal niks vinden.

Waarom geen SII ter vervanging?

cvegreen

Forumguru
Van een Vectra naar een Jumpy, is dat niet van de kant in de gracht. Als ze die Vectra al niet leuk vond, gaat ze die bestelwagen toch helemaal niks vinden.

Waarom geen SII ter vervanging?

Ruimte , daar is ze voor gegaan.
De vectra , daar reed ze niet graag mee omdat ze laag zat. Omdat er constant wel iets was dat niet werkte . Een S2 is niet ruim genoeg . Ik moet eerlijk toegeven dat de jumpy veel beter meevalt dan gedacht.

Bovenaan Onderaan