Belgische Skoda

BKR

Nieuw lid
Hoi.
Weet hier iemand of ik mijn Belgische Skoda in Nederland kan verkopen?
Hier in België is hij een pak minder waard dan in Nederland. Dus ik vroeg me af of het voor Nederlanders interessant is om in België een wagen te kopen en deze in te voeren nr eigen land. Omgekeerd heb ik het zelf al gedaan en dit was vrij simpel.

Groetjes...

Chris

Glenn

Actief lid
de nederlanders zullen de uitleg wel kunnen geven

maar weet wel dat het voor meer winst te maken geen goed idee is

Ronnie

Forumguru
Is een hoop heisa....., BTW betalen, BPM betalen (afhankelijk van bouwjr.), keuring, kentekenplaten+tenaamstelling; Kortom: niet interessant.

BKR

Nieuw lid
Is een hoop heisa....., BTW betalen, BPM betalen (afhankelijk van bouwjr.), keuring, kentekenplaten+tenaamstelling; Kortom: niet interessant.

Begrijp ik wel. Maar zoals ik al zei heb ik vroeger, samen met een vriend, een auto uit Nederland naar hier gehaald. Na wat papierwerk bij de douane en een €50 (denk ik) was alles in orde. Ik kan begrijpen dat het omgekeerd misschien wat lastiger is maar als ik prijzen vergelijk tussn BE en NL merk ik dat op identiek dezelfde wagen soms enkele duizenden euros verschil zit. Kost het dan zoveel om een wagen in NL in te voeren?
Ik ken hier trouwens ook een firma die constant wagens van België nr Duitsland uitvoert. Is er dan zo'n groot verschil met NL?
Ik zou trouwens niet meer vragen dan dat hij in BE waard is, het probleem bij mij is dat ons kleine landje een echt 'Dieselland' is, en ik een benzinemoter heb :biggthumpdown: ... Niet te verkopen hier :mad:

Ronnie

Forumguru
Van Belgie naar Duitsland is ook geen probleem; slechts een klein BTW verschil moet dan betaald worden. NL kent de BPM belasting, dat loopt al gauw in de duizenden......
Ik voerde tot aan m'n huidige Fabia al mijn auto's in uit Duitsland, alle met een forse schade. Op deze manier was de Duitse prijs laag (een duitser krijgt bij een cascoverzekering een nieuwe auto als de auto schade heeft en nog geen jaar oud is)
ook kon je zo het factuurbedrag erg laag houden(BTW afdracht).

BKR

Nieuw lid
Bedankt voor de uitleg.
Heb online wat meer info gezocht ivm BPM en even wat berekent en kom indd tot de conclusie dat je niet heel veel wint als NL om de wagen hier te kopen. Het scheelt nog een klein beetje maar daar heb je alle rompslomp niet voor over denk ik.
Had gehoopt mijn benzinewagen elders te verkopen want dit gaat moeilijk lukken hier in BE.

Hetzer

Forumguru
Om wat voor Skoda gaat het eigenlijk, en wat is de rede dat deze in Vlaanderen zoveel in waarde is afgenomen???

BKR

Nieuw lid
Om wat voor Skoda gaat het eigenlijk, en wat is de rede dat deze in Vlaanderen zoveel in waarde is afgenomen???

Het is een benzinemotor. Reden genoeg om hem in Belgie niet te kunnen verkopen. Vroeger was het hier bij ons ontzettend duur om met een benzine te rijden dus reed bijna iedereen op diesel. Nu is het pas inetressant vanaf 30.000 km per jaar om een diesel te kopen, daaronder rij je beter met benzine, maar na al die generaties dieselrijders zit het in ons bloed.
T is een Fabia combi ambiente van 05/2007 1.4 16V 80 pk, 47.000 km, antraciet grijs, 1e eigenaar. Heb hem te koop staan voor €6999.
Moest je iemand weten die interesse heeft .... ;)

EdK

Forumguru
ja maar de BTW van belgie kun je toch terug vorderen ? en dan hier in NL wel weer BPM en BTW betalen.
Of het er echt goedkoper op wordt om hem naar NL te halen ?

BKR

Nieuw lid
ja maar de BTW van belgie kun je toch terug vorderen ? en dan hier in NL wel weer BPM en BTW betalen.
Of het er echt goedkoper op wordt om hem naar NL te halen ?

Volgens mij win je er niet veel aan, weet niet echt hoe die BPM berekend wordt, misschien is er hier iemand die d even wil bekijken wat het kost om de wagen in Nederland te laten rijden, zo weet ik een antwoord bij eventuele interesse uit NL.

Thx

Ronnie

Forumguru
Bij jouw vraagprijs zal de Fabia van 2007 hier in NL op zo'n € 9.500,- uitkomen....
Niet echt een koopje dus....

BKR

Nieuw lid
Bij jouw vraagprijs zal de Fabia van 2007 hier in NL op zo'n € 9.500,- uitkomen....
Niet echt een koopje dus....

Weet niet wat de vraagprijs bij jullie is voor dergelijke wagen.....
Hier vraag ik 6999€... Is hij nog wel waard denk ik...

Maar vrees dat ik ga moeten zakken om hem kwijt te geraken, wat ik niet echt wil doen, steek hem nog liever in brand dan :super:

Bedankt vr de info!

Bovenaan Onderaan