beschadigde ruiten

jojo02

Nieuw lid
Hallo,

ik heb onlangs een electrische ruitenkrabber gekocht. Dat is zo'n apparaat op de 12 volts aansteker van de auto. Afgelopen vrijdag voor het eerst gebruitk. Ging als een tierelier. Door het verwarmingselementje vloog het ijs eraf. Maar... het gaf op elke ruit ook beschadigingen in de vorm van zilverkleurige strepen die je van buiten goed ziet. Van binnenuit zijn het donkergrijze streepjes. Niet te vergelijken met beschadigingen die je kunt krijgen door het gebruik van een verkeerde gewone ijskrabber.
Het heeft niet te maken met het verkeerd gebruiken van het apparaatje. Kan het zijn dat het de tussenlaag tussen de twee glaslagen heeft aangetast? Er werd wel gezegd dat je het niet op het rubber of kunststof moest laten komen. is ook niet gebeurd. Wel op het glas maar ook daar is het niet zo geweest dat er direct contact was tussen het verwarmingselement en de ruit.
Is er iemand die er ervaring mee heeft?
Ga er ook maar eens mee langs de Carglass om hen ernaar te laten kijken.:mad: Dit zal denk ik niet onder de verzekering vallen.

Falcon

Donateur
Ik denk dat je schade prima kunt verhalen op de fabriek van dat apparaat. Al wordt dit wel een hele lange kwestie ben ik bang!

Zoek ook even op internet of er meer mensen dit probleem hebben gehad. Zo niet, ja dan ben ik toch geneigd te zeggen dat het niet helemaal volgens de handleiding lijkt te zijn gebeurt.

jojo02

Nieuw lid
Hallo,

Die handleiding was niet zo uitgebreid maar gaf wel aan dat je het apparaat aan beide kanten kunt gebruiken. Met de ene kant naar beneden als ijsontdooier en als je hem omdraait had je ook gelijk een soort schuif om het eraf te schuiven. In het verleden gaf het werken met een gewone ijskrabber nooit krassen dus ik ga er nu maar even vanuit dat het niet aan de 'krantechniek' ligt. Ik ga eens op internet speuren naar anderen die iets over dit apparaat melden.
Bedankt voor je reactie.

Mark

Banned
Ik vind zo'n dingen gewoon rommel, en bij gebruik is het vragen om schade.
Gewoon de voorruit afdekken met een doek zo blijft deze vrij, de zijruiten gewoon ontdooien met een spray en de spiegel en achterruitverwarming doet wel de rest.

French

Lid
Zo doe ik het ook. Geen krabben meer. Hoes op de voorruit en ruitontdooier voor de zijruiten. Je bent zo weg en je hebt geen kans op krassen.

jojo02

Nieuw lid
Dat gewoon krabben heeft de vorige eigenaar ook gedaan. Wil je weten hoeveel krassen ik al voor mijn neus heb op de ramen? Ik vind het onzin dat je dan vraagt om schade. Je mag verwachten dat zo'n apparaat doet waar hij voor is. Lijkt me helder.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

Tachi

Actief lid
Gewoon een hersenspinsel.
Kun je met je nagel o.i.d. voelen of het op de ruit zit? Zo ja, probeer met een ouderwetse scheermesje of je het voorzichtig weg kan krabben. Als je bang bent voor extra krassen, maak de ruit nat voor een filmlaagje tussen ruit en scheermesje.
Zit er iets van metaal aan het krabbertje wat de ruit kan raken? Misschien heeft er iets losgelaten en zit het nu goed vast aan je ruit.

jojo02

Nieuw lid
Hallo, ben vandaag langs de bekende ruithersteller CG geweest. Voor die tijd al geprobeerd het eraf te poetsen. Ging dus niet. Volgens CG zijn het echt krassen van een aluminium voorwerp. Heb met ijskrabbers nooit problemen gehad. Ook het elektrische geval dat ik heb gekocht heeft geen alu behalve dan het verwarmingselement. Daar heb ik de ruit weer niet mee geraakt. Als dat zo was zouden het strepen van 3 cm breed moeten zijn. Omdat het ook niet onder ruitbreuk valt zal de verzekering vervanging niet dekken (ook niet in mij allrisk verzekering). Heb inmiddels een bedrijf gevonden dat het veel goedkoper kan dan CG (en wel FOCWA en Glasgarant gecertificeerd). Denk dat dat het gaat worden. In ieder geval de voorruit want het zit in mijn zichtsveld. Wordt vervolgd.
Bedankt voor je reactie.

[MODERATORBREAK]
En dit is 2x, Nogmaals een vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

Captain Hook

Forumguru
Nooit geweten dat er zulk soort 'tell-sell' achtige dingen bestonden als electrische ruitenkrabbers. OMG. :1884:

Ik zag een plaatje er van bij Halfords, een michelin elektrieke ruitenkrabber. Het lijkt meer een roterende vlakschaafmachine! :crazy:
Kan me goed voorstellen dat dit vreemdsoortige beschadigingen veroorzaakt.

Mensen toch, wat is er mis met gewoon ff krabben met een kunststof krabbertje, of een doek over die ruit; scheelt überhaupt krabben?!

Desalniettemin dat ik dit een volkomen zot product vind, als de leverancier beweert dat het gizmo geschikt is waarvoor mee geadverteerd wordt, moet je die er op aanspreken... Suk6! :smirk:

RobPG

Lid
Is dit wat? http://www.profiletyrecenter.nl/(S(...splayLibraryPage.aspx?pageName=per_glasgarage (iets van 75 euri)

Polijsten
Krassen door ruitenwissers, ijskrabbers of steenslag vormen een grauwsluier op uw voorruit. Bij lage zon of slecht weer heeft u last van strooilicht. Lelijk en gevaarlijk dus. Tot voor kort zat er maar één ding op: een nieuwe voorruit op eigen kosten, want uw verzekering dekt dit soort schade niet.

Profile Tyrecenter beschikt over een unieke polijst robot Lucy, welke computer gestuurd,een dunne film van de ruit slijpt. Dankzij Lucy hoeft de voorruit niet meteen vervangen te worden. Lucy polijst voor- en achterruiten binnen één uur. Deze computergestuurde polijstmachine is betrouwbaar, snel, milieuvriendelijk en kostenbesparend

EdK

Forumguru
Ja die is het volgens mij Marco
Maar ach je kunt hem met een poetsdoek eromheen toch nog als poetsmachine gebruiken voor de lak
En met schuurlinnen als schuurmachine, dus het is gelukkig geen weggegooid geld

Maar het verbaast mij nog steeds dat sommige dingen warvan je al ziet dat het problemen gaat veroorzaken, dat het evengoed nog gekocht wordt !
En dan heb ik het niet specifiek over dit apparaat ( deze is multi functioneel) maar in algemeen.
Die tellsell bagger is ook een mooi voorbeeld, alleen die verkopers krijgen het voor elkaar zoals ze het demonstreren, maar de rest van de wereld kan het schudden.

Leuk voorbeeld is de verfspuit voor latex in huis, gaat hartstikke mooi en snel
Alleen je bent 3 dagen ervoor aan het afplakken en erna nog een dag met opruimen.
Maar whow het gaat snel en perfect verder ..............................

Maar wil je een gratis nieuwe voorruit ? wel ff een sterretje erin rijden en op laten lopen tot een scheur en de verzekering betaald het !!
gaat momenteel erg makkelijk

jojo02

Nieuw lid
Dan heb je niet het goede gezien. Ik heb het over een ontdooier en niet over een UFO. Verder: voor mensen met aanleg voor reuma die na 1,5 zijruit krabben al kramp in de handen hebben en niet altijd met een spuitbus willen werken is zo'n ding natuurlijk ideaal (als het goed werkt).
Autoruitontdooier1.jpg
dit is wat ik bedoel. Ziet er een stuk normaler uit toch? Als je hem zo hebt zit het verwarmingselement eronder. Draai je hem om dan kun je de rubber strip gebruiken om de boel van het raam te vegen.

jojo02

Nieuw lid
Zou een optie kunnen zijn maar toch maar niet. Heb een bedrijf in Hoofddorp dat het voor rond 370 euro kan vervangen. Is FOCWA en Glasgarant dus lijkt me goed. Beter dan de Carg.... in mijn woonplaats. Die kunnen het ook maar dan voor 652.

Captain Hook

Forumguru
Echt, het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld en duur.

Leg gewoon zo'n zonnescherm (wordt in de zomer gebruikt tegen te veel hitte) of desnoods een oud laken of kleed over de voorruit 's-avonds. En de volgende ochtend haal je die er af en je hoeft helemaal niet te krabben.
Kosten: een paar euro tot niks.
Wil je voor alle ruiten wat? Zo'n garagehoes! (heb ik laatst gekocht bij de Lidl voor het luttele bedrag van 4,50). Iets meer werk om er over heen te doen, maar dan blijft je hele auto schoon.
Isse simpel. :super:

@EdK

Hoe zit het eigenlijk met een standkachel voor dieselmotoren.
Ik neem aan dat deze een aparte brandstoftank nodig heeft.
Of hebben alle standkachels een aparte brandstoftank nodig?
En is er plaats voor onder de motorkap??

Bovenaan Onderaan