Beschemkapje dakrailing.

Vandaag thuisgekomen van het werk mis ik opeens de afdekkap voor van de dakrailing aan bestuurderskant {zie foto's} Niks vernomen onderweg ook niets gezien. Zat ook niet los is blijkbaar spontaan er af gegaan tijdens het rijden.
Komt dit vaker voor? Auto is 2,5 jaar en ca 40000 km gereden.

Weet iemand het onderdeelnr. Zodat ik deze zo kan bestellen.
Ritje naar de dealer kan natuurlijk ook.

Bijlagen

• 100_4993.jpg
    100_4993.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 142
  • 100_4994.jpg
    100_4994.jpg
    79 KB · Weergaven: 134

EdK

Forumguru
heel erg bekend fenomeen, ik heb het alleen aan de bestuurderskant achter.
En telkens bij de wasstraat dat het gebeurde en telkens dus alleen die rechtsachter.
Uiteindelijk een nieuwe bij dealer gehaald en erop gezet, hierna is het meerdere keren in de wasstraat goed gegaan ( denk een jaar ) en toen lag hij er weer af tijdens wasbeurt

En laatst zag ik toevallig voor ik weg wou rijden dat hij weer los zat ( voor de deur) en heb ik hem weer vastgeklikt.
Als ik nu wasstraat neem gooi ik er een stuk isolatie tape omheen die ik na de wasbeurt dan weer verwijder.
Hoe het komt weet ik niet maar is wel irritant, dus zodra je er een nieuwe op hebt dan zou ik hem meteen (laten) vastkitten anders ligt hij er over een tijd weer af.

Vreemde van alles is dat de andere drie al de tijd al keurig blijven zitten.

EdK van dat vastkitten zat ik zelf ook aan te denken. Die rail hoeft er van mij toch niet af te kunnen en mocht dat in de toekomst wel nodig zijn dan maken ze dat kapje maar kapot.En dan maar weer een nieuwe erop.

Wat koste trouwens dat geintje toen ?

EdK

Forumguru
pfff zal ik ff de rekeningen in moeten duiken om het terug te vinden wat het me koste

wimsalemans

Nieuw lid
Ik ben in het eerste jaar dat ik de Yeti had 2x het kapje rechtsachter onder het rijden verloren.
Beide keren heeft de dealer er onder garantie een nieuw oopgezet. Hij wilde het niet vastlijmen: "als je het weer verliest, dan kom je gewoon weer terug". Uitstekende service dus!

clapton

Senior Member
Die van mij gaat nooit door de wasstraat en is globaal even oud met evenveel kilometers als de Yeti van topicstarter. Ik ben geen kapje verloren, is dan toch de wasstraat de boosdoener?

EdK

Forumguru
Clapton dat was ook mijn eerste gedachte toen het me de tweede keer overkwam.
Maar na een nieuwe geplaatst te hebben en er daarna een tijdje geen last meer van gehad te hebben en
laatst dan weer één keer wel met zelfde kapje rechtsachter.
En dan een paar weken geleden dat ik toevallig in de kofferbak moet wezen en dan datzelfde kapje half los zie zitten en het weken geleden was dat ik in die wasstraat was geweest dan heb ik toch mijn twijfels of het hierdoor komt.
Kan zo zijn dat het er door wordt versneld , maar de oorzaak moet ergens anders liggen alleen er nog niet uit wat die oorzaak is.

En als hij eenmaal weer er op geklikt zit , dan krijg je met de hand er met geen mogelijkheid af.

Bovenaan Onderaan