bescherm strip fabia combi ( deuren)

djmshell

Senior Member
Ik heb even de zoek functie gebruikt maar kon daar niet het anwoord vinden dus vandaar dit topic.

Weet iemand hoe de stoot stips op de portieren van de fabia combi ze beginnen bij mij los te laten en ze lijkt alleen maar met dubbelzijdig tape vast te zitten maar voor ik ze er af ga halen om de boel weer netjes vast te maken wil ik het even zeker weten....

of zitten ze ook nog in het midden vast geklikt aan het plaatwerk????

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Ridley

Forumguru
Zitten alleen verlijmd, tegenwoordig doen ze dit niet anders meer. Let wel op met verwijderen omdat de lijm zo sterk kan zijn dat je de blanke lak meetrekt. Heel goed verwarmen dus!

Ronnie

Forumguru
Het zijn plaklijsten.....
Bestandje bijgevoegd om ze te plakken.
Even met de fohn de lijsten verwarmen en daarna eraf trekken. Trek niet te hard anders loop je kans dat je een buil in het portier trekt!
Gaat de lijst er moeilijk af, dan er even met een (scherp) afbreekmesje erachterlangs snijden.
Eventuele lijm-en andere resten kun je makkelijk verwijderen met een speciaal tolletje/schijf voor op de boormachine, deze "rolt"als het ware de rommel eraf. (verkrijgbaar bij de betere automaterialen handel)

Bijlagen

• Fabia 2 Beschermlijsten uit.doc
    115,5 KB · Weergaven: 56

djmshell

Senior Member
oke bedankt voor het snelle reactie, ging vrij makkelijk Maar goed auto heeft hele dag in volle zon gestaan dus metaal en strip waren warm zat :).

ze zijn er voor nu af. morgen een nieuwe plakstrip halen van Bison en dan hopen dat het niet meer opnieuw los laat, er zat zoveel vuil onder dat je percies kunt zien waar strip gezeten heeft dus voor ik ze morgen weer monteer gelijk maar ff auto sopje geven :)

Ronnie

Forumguru
Je kunt beter tape van 3M /Scotch nemen (automaterialenhandel), deze is er speciaal voor.( in verschillende breedtes).
Na het wassen dan even de plek van de lijsten ontvetten met een doekje met thinner.

darkprojectx

Forumguru
Ik weet niet of ze bij jou inmiddels "minder zwart" zijn geworden door de zon?
In dat geval, nu je ze er toch af hebt, kun je ze met de fohn verwarmen waardoor ze weer hun donkere kleur terug krijgen.
Oud trucje wat we "vroeger" gebruikte om bv een kunststof (ABS plastic) lip onder de voorbumper en zelfs complete ongespoten bumpers weer netjes zwart te krijgen.

djmshell

Senior Member
Je kunt beter tape van 3M /Scotch nemen (automaterialenhandel), deze is er speciaal voor.( in verschillende breedtes).
Na het wassen dan even de plek van de lijsten ontvetten met een doekje met thinner.

Bedankt voor de Tip Ronnie,

Ik heb hier grote rol BIson Car FIX liggen is denk ik zo goed als het zelfde alleen de naam is anders.

@ darkproject, Ook jij bedankt voor de tip. maar ik heb andere plannen met de strips. :smirk:

Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd van die huis tuin en keuken tips zijn vaak handig :winkie:

Canon-Eye

Forumguru
moet je het ook in een lijn doortrekken
Uiteraard.
Maar dan ben je dus nog wel effe druk: A-stijlen, onderhelft buitenspiegels - en dan maar hopen dat je dochter niet ook nog om stripjes en spiegels komt vragen...;)

djmshell

Senior Member
ja ja, denk alleen dat ik de A stijl nu net wel gewoon zwart houd. maar ook daar ben ik nog niet over uit. heb iig nog genoeg vinyl liggen.

en wat mijn dochtertje betreft. daar heeft deze vader nog wat afval stukjes voor die waarschijnlijk gaan zorgen voor carbon striping op haar skoda :winkie:

PS: de 2 strips van de voor portieren zijn inmiddels voorzien. morgen de achterste 2 . en daar toch alles eraf ligt gelijk faab maar ff mee wassen en poetsen.

Bovenaan Onderaan