Beschermingsfolie onder bij portieren achter?

Sosh

Lid
Het volgende viel mij onlangs op:

Onder bij de achter portieren, tussen de deur en het wiel in, zit een stukje folie geplakt. Voor zover ik heb gezien is dit alleen bij de octavia combi het geval. Lijkt mij weinig zin hebben om enkel die plaats te beschermen tegen steenslag.

- Waar is deze folie voor?
- Wat is de ervaring met deze folie?
- Wordt dit snel lelijk?
- Is deze makkelijk te verwijderen?

Als de ervaring is dat deze folie snel lelijk wordt wil ik hem zo snel mogelijk verwijderen. Dit om mogelijke verkleuring van de lak tegen te gaan.

redfoxert

Senior Member
Volgens mij is de kwaliteit van de folie best wel ok. Heb mijn O2 nu 6 maanden en zie nog niks verkleuren oid.

Psioneer

Actief lid
Het zit ook op mijn Superb. Was me eerst niet opgevallen totdat er een zwarte streep onstond op het moment dat de auto vuil was. In eerste instantie dacht ik dat het een enorme kras was maar na een goeie (automatische) wasbeurt bleek het inderdaad een stuk folie te zijn.
Of het nuttig is weet ik niet maar ik heb er geen last van dus blijft het gewoon zitten.

Rallye

Forumguru
Op mijn Combi zit het ook. Weet je zeker dat het op de gewone vijfdeurs niet zit? Volgens mij beschermt het de uitgebouwde rand van de wielkast tegen steenslag.

Vroeger was het Volkswagencondern minder subtiel trouwens. Bij de Golf I zaten er gewwon dikke stukken zwart plastic. Zie bijlage.

Er zijn er meer die moeite hebben met dit stukje plastic. Toen er een slordige parkeerder tegen mijn RS had aangezeten moest ik drie maal terug naar het schadebedrijf voordat ze de folie recht en zoncer luchtbellen geplakt hadden. Eerst hadden ze het stukje al vergeten te bestellen.

Bijlagen

• Golf 1.jpg
    Golf 1.jpg
    66 KB · Weergaven: 39

joergarms

Senior Member
Is het ook niet zo dat je die plek snel raakt met je schoenen tijdens het instappen?? Of heb ik dan de verkeerde plek voor me?

Gieliovd

Forumguru
Dit dacht ik eerst ook, maar er wordt bedoeld aan de buitenkant van de auto, tussen de deurrand en de wielkast.

Sosh

Lid
Bedankt allen voor de antwoorden.

De folie lijkt dus van goede kwaliteit te zijn. Dan laat ik hem denk ik maar zitten.

GewwiT

Lid
Misschien een beetje late reactie, heb pas sinds 2 weken mijn Octavia....

Ik heb dus ook aan de rechterkant een stuk beschermfolie op die plek zitten, aan de linkerkant ontbreekt het echter!

Is het een optie om de folie dan ook maar van de rechterkant af te halen? Je ziet het daar wel duidelijk zitten, de randjes zitten een heel klein beetje los, hoop niet dat je met het verwijderen de lak kan beschadigen...

hemi24

Forumguru
Misschien een beetje late reactie, heb pas sinds 2 weken mijn Octavia....

Ik heb dus ook aan de rechterkant een stuk beschermfolie op die plek zitten, aan de linkerkant ontbreekt het echter!

Gevalletje onvolledig herstelde transportschade?!?

MarcoO2

Forumguru
je bedoelt dat na de eventuele schade vergeten is het stukje plastic terug te plakken?

Bij mij zit de folie er in ieder geval ook, en ook na schadeherstel is het netjes terug geplakt.

Bakkertje

Forumguru
Is het een optie om de folie dan ook maar van de rechterkant af te halen? Je ziet het daar wel duidelijk zitten, de randjes zitten een heel klein beetje los, hoop niet dat je met het verwijderen de lak kan beschadigen...

Die folie zorgt ervoor dat de lak niet beschadigd door opspattend vuil (stenen). Die hoort er gewoon op, verwijderen zal vast wel lukken overigens, warm maken met een föhn en voorzichtig lostrekken..

hemi24

Forumguru
je bedoelt dat na de eventuele schade vergeten is het stukje plastic terug te plakken?

Volgens mij wil je niet weten hoeveel auto's er tussen het eind van de lopende band en de aflevering schade oplopen!

Of iemand van de plakafdeling heeft even te lang pauze gehad daar in Tsjechie... ;)

Ronnie

Forumguru
Je kunt die foliedelen trouwens gewoon nabestellen hoor, werden bij ons in het schadebedrijf ook wel eens(niet vaak) vergeten, dienen ter bescherming van steenslag.

Bovenaan Onderaan