beschermschild katalysator??

raak-4

Nieuw lid
Hallo,
een vraag, dan wel een bevestiging van mijn vermoeden. Mijn dochter heeft dit zojuist onder haar auto gevonden.
Volgens mij is dit het beschermschild wat aan de katalysator zit, klopt dat?
En zoja wat kunnen we daar op zeeer korte termijn aan doen.

Maandag gaat de vakantie, met auto, van start en hoe onbeschermd en kwetsbaar is de katalysator dan.

Misschien een noodoplossing iemand, in ieder geval voor een paar dagen.

Bijlagen

• 20130727_194145.jpg
    20130727_194145.jpg
    803,8 KB · Weergaven: 53

Cordoba

Forumguru
Het lijkt me wel erg kort voor een hitteschild van de kat (is volgens mij meestal 2 á 3 keer zo lang als ik hier zie). Overigens zo te zien lijkt er gewoon een moer losgelopen te zijn, en kun je het met behulp van een nieuwe moer zo weer vast zetten, alleen moet je dan wel even de juiste plaats weten te vinden.

De auto is blijkbaar een Fabia I, maar welk bouwjaar en motortype?

raak-4

Nieuw lid
Het lijkt me wel erg kort voor een hitteschild van de kat (is volgens mij meestal 2 á 3 keer zo lang als ik hier zie). Overigens zo te zien lijkt er gewoon een moer losgelopen te zijn, en kun je het met behulp van een nieuwe moer zo weer vast zetten, alleen moet je dan wel even de juiste plaats weten te vinden.

De auto is blijkbaar een Fabia I, maar welk bouwjaar en motortype?

is idd fabia 1 uit 2002 motortype weet ze niet helaas.
Ik had ook al een groot vragteken bij het grote ronde gat in het midden en dat zou dan (nu ik goed na denk) tegen de bodemplaat aan kunnen zitten met een grote moer.
Helaas zij is inmiddels thuis en ik op het werk dus kan het nu niet bekijken.....morgen weer en dag.

Bedankt iig, het grote geheel is mij weer iets duidelijker:jaja:

Cordoba

Forumguru
Overigens het hitteschild is niet bedoeld om de katalysator te beschermen, maar om de auto te beschermen, tegen de hitte van de katalysator.

robm84

Actief lid
Volgensmij zie ik duidelijk 2 doorgeroeste lassen voor en achteraan op het hitteschild.
Op de smalle delen.

http://start.ikwilonderdelen.nl/cat...IOO&t=QMRIRJOUOTOU&ref=QOQWROQNPMQRQKPX&mvh=1

Als ik hier even naar kijk. Gewoon een fabia uit 2002 1.4 benzine gepakt. Is de lengteverhouding wel ok. voor een hitteschild van een kat.

Bij mijn vorige auto, een honda civic heb ik dit hitteschild er zelf afgehaald, omdat hij irritant begon te trillen/resoneren. Nooit problemen mee gehad. Maar dat durf ik niet over de fabia te zeggen, hij zit er niet voor niets.

turboturbo

Forumguru
Ik heb ook het idee dat ik langs de beide zijkanten uiteinden een soort doorgeroeste / afgebroken rand zie.

Welke motorcode je hebt, kan je vinden in het boekje van de auto, voorin op de sticker. Diezelfde sticker zit ook op de bodemplaat van de kofferbak, onder de bekleding.

Hitteschild is idd doorgeroest

Twee opties ga naar een fastfitter en laat even voor twee tientjes een paar sukjes plaatstaal eraan lassen en weer op ze plek lassen

Of tijdelijk zonder rijden tot na de vakantie en dan laten repareren. Maar als je naar het warme buitenland gaat zou ik ff de optie paar
Tientjes doen en kan je lekker gerust weg......en klaar in tien minuten.

leo442

Forumguru
Ik zou het even laten vast lassen. Als het het bovenste hitteschild is zal de bodemplaatbescherming en de vloermatten niet zo prettig vinden, zeker niet ode autobaan met wat hogere vakantie belading. Als het het onderste hitteschild is, kan het wat meer lijden maar zet de auto dan niet in het hoge bermgras om brand te voorkomen, Onderschat de temperatuur niet van een katalysator!

skodaboy

Forumguru
dit is het hitteschild van/voor de katalysator.
de bevestiging is afgebroken/door geroest.
dus zo één,twee terug bevestigen zal niet simpel zijn..

twee plaatjes aanlassen en dan terug op zijn plaats vastpunten is een mogelijkheid.
als je hem tijdelijk wil bevestigen tot na uw vakantie,dan zou ik proberen hem voorlopig vast te zetten met een stukje ijzerdraad en nadien het deftig bevestigen of vervangen..

raak-4

Nieuw lid
Ze is inmmiddels bij de anwb geweest en daar kwam het zelfde antwoord uit als hier de meeste reacties. Het lassen gaat nu ff niet lukken.
Ze in elk geval er mee doorrijden maar hoog gras vermijden.......;) Idd eerst maar de vakantie en daarna zien we verder.
Bedankt allen

Bovenaan Onderaan