Beschikbaar maximaal rijvermogen (nodig voor bv. snel accelereren)

gerardhein

Senior Member
Wie heeft ook geen maximum beschikbaar rijvermogen in de Citigo-e?
Ik vraag me af hoe ik wel de 100% kan halen?
Of is dat niet meer mogelijk?
 

Bijlagen

  • IMG_0202.jpeg
    IMG_0202.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 25
  • IMG_0218.jpeg
    IMG_0218.jpeg
    308,4 KB · Weergaven: 24

hemi24

Forumguru
Afhankelijk van omgevingstemperatuur, beschikbare lading in accu, temperatuur van de accu, afgenomen vermogen voor o.a. verwarming/airco, etc., etc…

Kortom, het zal vrijwel nooit 100% zijn
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat denk ik niet, de manual heeft het over 'segmenten' die worden weergegeven, dus dat zal een percentage van het maximum zijn.
En wat @hemi24 hierboven schrijft is correct: bij een lage (eigen) temperatuur kan je HV accu niet het volle vermogen opbrengen.
Overigens zie ik in je dashboardfoto 4 'segmenten' heb je dan een ~80% volle accu, of ~80% van het vermogen onder de voet?
Wat het maximale, en nominaal continu vermogen van je auto is, kun je bij de RDW zien onderaan op het tabblad 'Motor en Milieu'.
Hier dat voor mijn Ioniq:
RDW.jpg
 

gerardhein

Senior Member
Wat @hemi24 schrijft is correct, dat beaam ik ook. En staat ook in de handleiding:
“Door een eventuele begrenzing van het rijvermo-
gen wordt de accu tegen overmatige slijtage be-
schermd.
Het beschikbare rijvermogen is onder de volgende
voorwaarden beperkt.
▶ Lage ladingstoestand van de hoogvoltaccu.
▶ Snel accelereren.
▶ Zeer lage buitentemperatuur.
▶ Zeer lage of hoge temperatuur van de hoogvoltaccu “

Ik heb bij 4 segmenten 80% vh rijvermogen beschikbaar. De accu was 100% gevuld.
 

Bijlagen

  • IMG_0220.jpeg
    IMG_0220.jpeg
    135,5 KB · Weergaven: 4

SteGo

Donateur
Ik heb over dit probleem al wel eens eerder wat filmpjes gezien op YouTube, onder andere op het kanaal van 'Ausprobiert', als is/was het probleem bij hem wel veel ernstiger.
Ik zag in de comments staan dat het probleem bij hem uiteindelijk is opgelost door accu-cellen te vervangen.
 
Bovenaan Onderaan