renew40
Lid
Hallo Forum leden,
Ik bezit een skoda Fabia I combi welke steeds in een vochtige periode terug gevonden werd op het parkeerterrein met beslagen ruiten of ijs krabbend aan de binnenkant.
Alle bekende vocht issues jaren geleden reeds opgelost maar zelfs in de warme periode's besloeg de ruit geheid.
Dankzij windschermen aan de voorportieren kon ik hem dan met ruiten op een kiertje wegzetten,
dit hielp wel iets maar niet genoeg.
Tijdens stilstand zag je op parkeerterrein de voorruit langzaam dichttrekken met condens maar bleven
er onderaan de ruit vreemd genoeg vier condensvrije plekken open.
Keurig naast elkaar 10 cm van onder ruit gezien,
Kwam daar nog steeds wind van buiten naar binnen!
Dan ga je denken is er soms nog steeds een rechtstreekse verbinding naar buiten/binnen terwijl motor uit is, blijkbaar wel en hoe kan ik dit voorkomen.
Gekeken in de kledingkast en een lange sjaal opgedoken én deze nu tussen voorruit en dashboard gedrukt,
precies waar de condensvrije gaten ontstonden.
Er ligt nu dus een soort tochtblokker op het dashboard.
Spannend nu wachten.
Wat blijkt volgende dag autoruiten aan binnenkant vochtvrij.
Alleen nog maar zoals het hoort aan de buitenkant.
Auto is vergeleken met andere auto's op parkeerterrein droger dan verwacht eigenlijk.
Ook als auto klein beetje opwarmt door de zon geen condens meer te zien.
Is het zo simpel door een sjaal op te lossen.
Grt rene.
Ik bezit een skoda Fabia I combi welke steeds in een vochtige periode terug gevonden werd op het parkeerterrein met beslagen ruiten of ijs krabbend aan de binnenkant.
Alle bekende vocht issues jaren geleden reeds opgelost maar zelfs in de warme periode's besloeg de ruit geheid.
Dankzij windschermen aan de voorportieren kon ik hem dan met ruiten op een kiertje wegzetten,
dit hielp wel iets maar niet genoeg.
Tijdens stilstand zag je op parkeerterrein de voorruit langzaam dichttrekken met condens maar bleven
er onderaan de ruit vreemd genoeg vier condensvrije plekken open.
Keurig naast elkaar 10 cm van onder ruit gezien,
Kwam daar nog steeds wind van buiten naar binnen!
Dan ga je denken is er soms nog steeds een rechtstreekse verbinding naar buiten/binnen terwijl motor uit is, blijkbaar wel en hoe kan ik dit voorkomen.
Gekeken in de kledingkast en een lange sjaal opgedoken én deze nu tussen voorruit en dashboard gedrukt,
precies waar de condensvrije gaten ontstonden.
Er ligt nu dus een soort tochtblokker op het dashboard.
Spannend nu wachten.
Wat blijkt volgende dag autoruiten aan binnenkant vochtvrij.
Alleen nog maar zoals het hoort aan de buitenkant.
Auto is vergeleken met andere auto's op parkeerterrein droger dan verwacht eigenlijk.
Ook als auto klein beetje opwarmt door de zon geen condens meer te zien.
Is het zo simpel door een sjaal op te lossen.
Grt rene.