Beslagen ramen

Eduardo

Forumguru
Hallo,

Welk middel gebruiken jullie om beslagen ramen te voorkomen ??
Alvast dank voor jullie reacties.

vr.groet,
Eduardo

Altos

Banned
De airco via de Cimate Control.
Verder zijn mijn ramen altijd grondig schoongemaakt om de maand met een goede ontvetter en een goede microvezeldoek.
Ik veeg NOOIT over mijn ramen, ook niet met een spons, zeem, mouw, doek of andere spullen, gewoon ontwasemen met de daartoe bedoelde knoppen in de auto (en dus niet alleen op je voeten en gezicht richten met de blowers)en om de zoveel tijd de ramen reinigen.
Ook heb ik de buitenkant van de ramen behandeld met een sealant waardoor er geen grote plekken water op de ruiten blijven zitten waardoor condens nog minder kans heeft.

Cordoba

Forumguru
Mijn ervaring is dat 'middeltjes' tegen beslaan vaak op zich al een soort waas veroorzaken. Af en toe reinigen met goede ruitenreiniger en dan nawrijven met een zogenaamde waffle doek (microvezeldoek, met een stroopwafel patroon: hogere ruggetjes (kruislings) en daartussen een kuiltje, dat geeft op glas het beste resultaat. Daarnaast heb ik een Pingi die wat waterdamp afvangt, en tenslotte zoals ook @Altos al aangeeft: niet met sponzen, zemen en allerlei doekjes en of handen gaan vegen.

Altos

Banned
Gyeon Prep, poorboys spray & wipe of elke andere goede raamcleaner/ontvetter welke ze bij diverse detailshops verkopen.

Altos

Banned
Beetje flauw @Canon-Eye, ik heb de stille hoop dat een ieder die deze pagina met openings post lees dat er duidelijk is dat ik met beslagen ramen dit NIET oplos door middel van iets te vegen of iets dergelijks.
Bij het schoonmaken kom je er moeilijk onderuit om deze aktie zonder aanraking met welk soort doek/spons of wat dan ook uit te voeren.

Heb je last van beslagen ramen? zorg er dan voor dat je je ramen zuiver maakt middels doeken/sponzen wat je wilt, daarna is verdere aanraking niet meer nodig met deze middelen tot de tijd weer daar is voor de zoveelste schoonmaakbeurt.

Zo duidelijker?

Degids

Lid
Een tip tegen beslagen ruiten na het krabben: in plaats van krabben de ruit met een fles warm kraanwater ontdooien. Niet alleen is het ijs heel snel weg, maar je raam beslaat ook niet!
Als het te koud is (-5 en kouder of zo) dan moet je wat toevoegen aan het warme water, een bekertje antivries of zo, anders bevriest het water vrijwel meteen weer op je ruit.

H@RM

Senior Member
Nooit schoonmaken met glassex. Laat een vette waas achter.
Gewoon goede ruitenreiniger kopen en anders het interieurfilter nog een keer vervangen. Kan ook wonderen verrichten

Cordoba

Forumguru
@Ed13 Ik heb een poos deze Crystal glass cleaner van Auto Finesse gebruikt (ook goed bruikbaar in de winter omdat ie op alcoholbasis is)
Auto_Finesse102137.jpg

En gebruik nu deze:
Dodo_Juice101898.jpg
(Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner)

Beiden zijn goede ruitenreinigers (en er zijn er meer).

MarcW

Senior Member
De Crystal glass cleaner is hier bijna leeg. Volgende keer ook maar eens die van DJ proberen.

Altos

Banned
Auto finesse vind ik prettig, maar de Dodo Juice vind ik net wat prettiger, zal net zijn wat je fijn vind :)

Canon-Eye

Forumguru
Ik hou het simpel: koud water met een scheut ammonia (nadrogen met een schone theedoek) geeft een glashelder resultaat.
Nooit warm water nemen, want dan jaag je het opgeloste ammoniakgas er uit.
Slecht voor je ogen. Goed tegen verkoudheid, dat dan weer wel...

Bovenaan Onderaan