Best wel saai zo'n skoda

Heb de octavia al weer ruim een jaar.
50000 km er bij gezet op de klok .
En behalve de nodige diesel , alleen maar een liter ruitensproeier vloeistof en een halve liter olie er in moeten gooien.
Het is dat ik ook nog twee amerikanen heb anders lag me het gereedschap te roesten in de kast.
Maar zonder gekheid bijna 300k op de teller en loopt nog prima, helemaal niets mis mee.
Helaas is het verbruik als mijn vrouw rijd nog steeds 7 liter op 100 met de diesel en automaat.
Ik haal de 5 liter op 100.
Maar dat ligt vast niet aan de skoda maar meer aan de met lood gevulde naaldhak van mijn vrouw.

VEEJAY

Forumguru
Moet je voor de gein eentje nemen met wat meer ervaring het begint pak em beet bij 120.000 (distriebutieriem, DSG versnellingsbakolie, mogelijk DSG vliegwiel) dan begint de spanning wanneer je moet afrekenen bij de dealert. :tongue:. Bij 150.000 was het een aandrijfashoes en de remmerij. Tussendoor nog even een raammechanisme en sproeierkap die gestolen was.

Ben het helemaal met je eens Imperial. De mijne (1.9 TDI) begon bij 300.000 km pas kuren te krijgen na een rit van 7.500 km met caravan door Spanje. Aandrijfassen, druklager en vliegwiel vervangen en nu gaat ie weer rustig voort. Mijn vrouw maakt nu de meeste kilometers met hem en slaagt er in het verbruik op 4,7 ltr te zetten. Da's mij nooit gelukt. Het gemiddelde verbruik over 300k was 5,5 liter en ik ben beslist geen rustige rijder. Zat veel in Duitsland en heb daar heel vaak de naald over de 180 gejaagd. Op 13 jaar liggen de totale kosten van vervangende onderdelen (exclusief de beurten) inclusief arbeidsloon op € 5000. Hopelijk wordt mijn nieuwe net zo'n trouw maatje.
Grts
Math

VEEJAY

Forumguru
aha ok, zie nu ook dat het om een Type 1 gaat. Ik heb ook een Seat Toledo TDI gehad die zat motorisch steviger in mekaar dan wat ze tegenwoordig maken. :-)

Je geeft me moed Veejay. Ik werd toch al niet zo heel vrolijk van alles wat ik op dit forum lees.
Heb mijn dure spaarcenten echt bedoeld om uit te geven aan een goede auto en mijn uitstekende ervaring met de Octavia I heeft me doen besluiten weer voor een Octavia te kiezen. Ik wacht nu vol spanning op de aflevering. .... zucht

Grts
Math

Heeft de Octavia dan geen getande riem, aannemend dat we het hebben over een Diesel VEEJAY?
Of is dit alleen bij de latere modellen?

Bovenaan Onderaan