Beste forumleden, in het bijzonder de LPG rijders

memoscan

Senior Member
Wie kan mij een tip geven over een storing van mijn vorige F1 [inmiddels al lang in het bezit van zoonlief] met een km.stand van 320000km, deze auto is voorzien van een lpg, instalatie idem als van medeforumlid Ronnie, auto is recent voorzien van een nieuwe lamdasonde en storingen zijn verwijderd en niet teruggekomen.
vorige week tijdens een rit laat de gasinstalatie het afweten, overgeschakeld naar benzine en verder gereden, mijn schoondochter hedenmorgen naar de gasboer in doornspijk gereden en daar bleek de auto weer gewoon op lpg te rijden, advies gekregen om een rondje te maken rond het dorp, auto bleek gewoon op op lpg te blijven rijden en geen storingen te hebben, volgens de gasboer warschijlijk een sensor die het af en toe af laat weten, er niet bij vertellend welke sensor het is. nu heb ik op het forum gezocht naar storingen lpg en daar laat ondermeer Ronnie weten de druksensor op de verdamper kan de oorzaak wezen, maar dan zou de gasboer dat toch laten weten of is er een andere sensor defect ? wie kan mij tips geven.
Groetjes Memoscan
 

Ronnie

Forumguru
Veel meer sensoren zitten er ook niet op, druksensor en temperatuursensor(koelwatertemp)
Je zou eens kunnen kijken of de beide zweefzekeringen, deze zitten meestal in de buurt van de verdamper en de SGI computer, nog fatsoenlijk contact maken. Misschien even schoonmaken, ze zitten in een zwart rubber hoesje.
Want als een van de zekeringen een rot contact heeft zal het afsluitventiel op de gastank gaan afsluiten en is er dus geen LPG meer......
Ook de aansluiting op de tank even checken!
Succes!
 

memoscan

Senior Member
Goedenavond Ronnie, fijn dat je zo snel reageert de zekering op sgi gevonden is oké maar kan geen zekering bij verdamper vinden is wel af installatie, zekeringen zijn niet gecontroleerd bij gasboer, wel drukmeting gedaan was ok, sta nu bij de auto en ga verder zoeken, wel op advies van gasboer nieuwe sensor besteld
 

Ronnie

Forumguru
Je kunt, na een behoorlijke rit, even voelen of de gasdruksensor erg warm wordt, is dit het geval dan is het einde in zicht(of al gearriveerd....)
Als je me even per PM je email adres stuurt kan je een garagehandleiding en diagnose PDF van het systeem sturen.
Het is te groot om hier te uploaden (1,8Mb)
 

memoscan

Senior Member
Je kunt, na een behoorlijke rit, even voelen of de gasdruksensor erg warm wordt, is dit het geval dan is het einde in zicht(of al gearriveerd....)
Als je me even per PM je email adres stuurt kan je een garagehandleiding en diagnose PDF van het systeem sturen.
Het is te groot om hier te uploaden (1,8Mb)
 

memoscan

Senior Member
Hallo Ronnie,
Dank voor handleiding zeer boeiend en leerzaam om te zien hoe de werking is en duidelijke tekeningen, inmiddels nieuwe sensor eindelijk gearriveerd wel van het merk valeo classe 2A kosten met wat korting 92 euro inmiddels gemonteerd en tot nu toe blijft de auto op gas rijden, binnenkort weer een flinke rit en afwachten of dit zo blijft, zag op tekening aftapplug voor verwijderen sludge maar volgens gasboer hoeft dit tegenwoordig niet meer vanwege snellere doorstroming van lpg, klopt dit of is het toch raadzaam om dit te doen.
groetjes vanuit de polder.
memoscan
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb bij een KM stand van 200.000 de verdamper eruit gehad om 'm schoon te maken, hoefde echter niet want hij was nog brandschoon van binnen.......
Gasboer heeft dus gelijk.......
 
Bovenaan Onderaan