Beste plaats voor carkit microfoon

Hoi,

Over een week of 8 tot 10 zal mijn O2 Business Edition arriveren bij de dealer. Ik heb met de dealer afgesproken dat hij gratis een door mij aan te leveren bluetooth carkit inbouwt, maar wil dit wel zo goed mogelijk laten doen, zodat de geluidskwaliteit optimaal is.

Vraagje dus : Wat is de beste plaats voor de microfoon in de O2 ?

let me know !

Groet,
Jasper.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jasper_O</font><hr />

Wat is de beste plaats voor de microfoon in de O2 ?

[/ QUOTE ]

Bij binnenverlichting, kan je gelijk de draadjes mooi wegwerken.
Prima geluid bij mij.

Wullum

Actief lid
Inderdaad bij de binnenverlichting boven je spiegel. Gewone standaard Nokia carkitmicrofoon voldoet daar gemonteerd uitstekend. Zwanenhalzen zuigen.

Skody

Actief lid
Kan het alleen maar bevestigen. Klein microfoontje op het kunstof van de binnenverlichting. Perfect geluid, omdat hier geen / nauwelijks luchtverplaatsing is. Zwanehals-microfoons worden door sommige bedrijven liever niet geplaatst omdat deze een gevaar kunnen opleveren als je airbag in je linkervoorspijl in werking moet treden. Heb je opeens een microfoon in je neusgat zitten..

Kan ik ook bevestigen, standaard Nokia microfoon bij de binnenverlichting. Wel even opletten dat je de ventilatieroosters in het midden niet omhoog laat blazen, want dat geeft wel behoorlijke herrie /forum/images/graemlins/smile.gif

MMM

Lid
Ik heb ook een CK7w set met micr. op de binneverlichting, maar zodra je boven de 100 - 110 km/u komt klagen de ontvangers toch regelmatig over veel omgevingsgeluid en slechte verstaanbaarheid.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

Ik heb ook een CK7w set met micr. op de binneverlichting, maar zodra je boven de 100 - 110 km/u komt klagen de ontvangers toch regelmatig over veel omgevingsgeluid en slechte verstaanbaarheid.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[/ QUOTE ]
Exact hetzelfde!

Ik denk dat boven de 110/120 kmu elke carkit minder wordt. Daarom laat ik dan ook meestal tijdens een gesprek de snelheid zakken. Gewoon even rechts achter een vrachtwagen hangen. Is ook wel zo veilig.

Zwanenhalzen zuigen helemaal niet; Sterker nog, dit is en blijft de allerbeste oplossing voor veelbellers. Mensen vragen mij geregeld terwijl ik 120 km/h + rijdt of ik thuis ben. Zegt genoeg toch ? De beste zwanenhals is er een van Peiker.,

Bij mij zit het microfoontje gemonteerd tussen de toerenteller en de snelheids meter. Werkt perfect en je ziet er niets van!
Aangezien je tijdens het rijden normaal gesproken recht vooruit kijkt, praat je recht in de microfoon!

higgy

Forumguru
Ik heb OOK nog een prima Nokia zwanenhald liggen, en denk er ernstig aan die te monteren. Edoch: op de A-stijl (zoals vroegah) zal ik maar niet meer doen vanwege het duidelijke AIRBAG-bordje daarop. Maar waar dan wel?

Jpoers

Lid
Mijn microfoon zit tussen de rooster op het dashboard (fabia).
heb een gaatje geboord in een van de nepknoppen en daardoorheen gehaald. valt bijna niet op.
nog nooit iemand gehoord dat ik minder klonk. ook niet bij 100/120 km/h

bert

Lid
Heb hem zelf achter het zonnebrilvakje op het hemel zitten. Dit na een aanpassing. Zat bij mij op de A stijl????. Niet logisch en een belachelijke plek. Nu na verplaatsing is het een stuk beter maar nog niet optimaal. Bij hogere snelheden moet ik toch minderen als ik wil bellen. Echter ik ga nog steeds voor de zwanehals aangezien ik een veel beller ben. Hiervoor vroegen mensen mij altijd of ik in de auto zat. Wellicht dat deze binnenkort toch weer wordt ingebouwd.

/forum/images/graemlins/489.gif

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Elegance</font><hr />

Bij mij zit het microfoontje gemonteerd tussen de toerenteller en de snelheids meter. Werkt perfect en je ziet er niets van!
Aangezien je tijdens het rijden normaal gesproken recht vooruit kijkt, praat je recht in de microfoon!

[/ QUOTE ]

FOTO ? /forum/images/graemlins/smile.gif

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Zwanenhals gewoon over het bordje airbag heen geschroefd.

[/ QUOTE ]
DAT ga ik dus maar NIET doen. /forum/images/graemlins/1884.gif

Bovenaan Onderaan