Besteld O2 Combi 2.0 DSG

Roli

Lid
Een balletje kan soms raar rollen.

Vandaag dan eindelijk de dag dat mijn nieuwe lease word besteld. En de winnaar is:

[show off mode]
Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi DSG business
Zwart Mettalic
17" Mak X-Treme ( zilver )
Audience systeem
Sound system
Bluetooth carkit

Ik heb de extra optie "sound system" gehoord tijdens een proefrit afgelopen zaterdag, en ik wist niet wat ik hoorde. Wat een verbetering met de standaard speakerset. Echt een aanrader.

De auto word geleverd door Holdinga Almere. Ook al was ik daar misschien wat negatief over in het begin. De eigenaar heeft zijn uitstekende best gedaan, en de communicatie na het eerste gesprek zijn 100% verbeterd. Daarbij komt ook nog eens dat ie het meeste voor mijn huidige auto gaf.
Met andere woorden... zeker en bezoek waard.
Ik werd ook netjes te woord gestaan in Baarn en in de Meern. Dus ook deze dealers zijn zeker de moeite waard.

Nu dan 6 tot 8 weken wachten, en ondertussen rond tuffen in een Volkswagen Golf
crazy.gif

Als de O2 word afgeleverd zal ik zeker wat pic's posten

Groet,

Roli

Roli, ziet er fraai uit! Over dat Sound System, ik zal eerlijk zijn: Het voegt zeker wat toe t.o.v. de standaard speakers. Echter voor 500 Euro had ik wel beter verwacht. Het laag is niks mis mee (hoewel, na verloop van tijd wat trillingen in de dueren) maar het midden en hoog vallen me wel vies tegen.

Desalniettemin, als het in je budget past, is het zeker het overwegen waard. Het systeem is namelijk wel prachtig geintegreerd (versterker komt onder berijdersstoel, extra speakers fraai verwwerkt in de deuren).

Frankie

Actief lid
Feli met je keuze, zal zeker niet tegenvallen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: roli</font><hr />
Ik heb de extra optie "sound system" gehoord tijdens een proefrit afgelopen zaterdag, en ik wist niet wat ik hoorde. Wat een verbetering met de standaard speakerset. Echt een aanrader.

[/ QUOTE ]

Maar over het bovenstaande zijn de meningen wel nogal verdeeld !! Zou nog maar eens zoeken naar het onderwerp...
Ps: volgens mij zijn de standaard speakers bij sound system dezelfde als b.v. bij mij.. Zitten alleen extra in..

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

Maar over het bovenstaande zijn de meningen wel nogal verdeeld !! Zou nog maar eens zoeken naar het onderwerp...
Ps: volgens mij zijn de standaard speakers bij sound system dezelfde als b.v. bij mij.. Zitten alleen extra in..

[/ QUOTE ]

Als ie het gehoord heeft en het veel beter vindt klinken waarom zou je dan op een forum gaan zoeken over wat anderen er over vinden? Als het beter klinkt voor jouw oren dan ben je toch klaar?
confused.gif

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

[/ QUOTE ]

Als ie het gehoord heeft en het veel beter vindt klinken waarom zou je dan op een forum gaan zoeken over wat anderen er over vinden? Als het beter klinkt voor jouw oren dan ben je toch klaar?
confused.gif

[/ QUOTE ]

En ja hoor, alweer een domme reactie !!!! Hoevaak is het niet voorgekomen dat iemand een auto bij een eerste kennismaking (bij een dealer b.v.) alles als geweldig ervaart, maar door te lezen op forums of te praten met mensen hoort dat er ook minpunten kunnen zijn aan de zgn voordelen. Je hebt dus zelf sommige recente berichten over Sound System niet goed gelezen. Waarbij diverse personen aangeven eerst te denken dat het inderdaad geweldig was, maar e.e.a na verloop van tijd toch wel tegenviel. Dat is toch ook niet zo moeilijk te snappen, wel dan ? Dan kun je alle berichten over storingen en problemen wel opdoeken. Immers als de eerste keer met je nieuwe O2 van de dealer naar huis rijdt is er meestal niets aan de hand. Maar als je tig-kilometer verder bent bladdert de verf van armsteun, gaat je cilinderkop pas kapot (bij mij), beginnen je banden te cuppen (zoals bij mij), doet je achterruitenwisser t niet meer (zoals bij Rickske), doet je CC t niet meer (zoals bij mij) etc etc etc etc etc etc etc etc etc.... Geldt voor de hele auto ook overigens, en niet alleen delen ervan !! Als we jou voorbeeld volgen hoef je om je beeld over een auto te vormen ervaring van anderen dus NOOIT te horen ! Hoevaak heb jezelf niet ooit "iets" gezien, gehoord, geproefd, gevoeld waarvan je dacht dat het geweldig was en dat t na verloop van tijd toch een beetje tegenviel ??? Tis toch ook allemaal niet zo moeilijk.... Dat het uiteindelijk ieders persoonlijke mening is, da's natuurlijk waar. Maar om nu te zeggen dat ik mijn bericht beter in mijn **** kan steken omdat hij tevreden is met iets wat ie de eerste keer hoort en wellicht beter was dan dat ie voorheen had is klinkklare onzin. PUNT

Oops, ik zie trouwens net pas in je signature (Sorry Rickske
blush.gif
) dat je zelf soundsystem hebt. Ook een lange tenen kwestie waarschijnlijk dus...

___JC___

Forumguru

En ja hoor, alweer een domme reactie !!!! Hoevaak is het niet voorgekomen dat iemand een auto bij een eerste kennismaking (bij een dealer b.v.) alles als geweldig ervaart, maar door te lezen op forums of te praten met mensen hoort dat er ook minpunten kunnen zijn aan de zgn voordelen. Je hebt dus zelf sommige recente berichten over Sound System niet goed gelezen. Waarbij diverse personen aangeven eerst te denken dat het inderdaad geweldig was, maar e.e.a na verloop van tijd toch wel tegenviel. Dat is toch ook niet zo moeilijk te snappen, wel dan ? Dan kun je alle berichten over storingen en problemen wel opdoeken. Immers als de eerste keer met je nieuwe O2 van de dealer naar huis rijdt is er meestal niets aan de hand. Maar als je tig-kilometer verder bent bladdert de verf van armsteun, gaat je cilinderkop pas kapot (bij mij), beginnen je banden te cuppen (zoals bij mij), doet je achterruitenwisser t niet meer (zoals bij Rickske), doet je CC t niet meer (zoals bij mij) etc etc etc etc etc etc etc etc etc.... Geldt voor de hele auto ook overigens, en niet alleen delen ervan !! Als we jou voorbeeld volgen hoef je om je beeld over een auto te vormen ervaring van anderen dus NOOIT te horen ! Hoevaak heb jezelf niet ooit "iets" gezien, gehoord, geproefd, gevoeld waarvan je dacht dat het geweldig was en dat t na verloop van tijd toch een beetje tegenviel ??? Tis toch ook allemaal niet zo moeilijk.... Dat het uiteindelijk ieders persoonlijke mening is, da's natuurlijk waar. Maar om nu te zeggen dat ik mijn bericht beter in mijn **** kan steken omdat hij tevreden is met iets wat ie de eerste keer hoort en wellicht beter was dan dat ie voorheen had is klinkklare onzin. PUNT

Oops, ik zie trouwens net pas in je signature (Sorry Rickske
blush.gif
) dat je zelf soundsystem hebt. Ook een lange tenen kwestie waarschijnlijk dus...

[/ QUOTE ]

Als iemand domme reacties plaatst dan ben jij het wel lijkt me. Hij had het over de kwaliteit van het geluid. Dat heeft hij ervaren op zijn proefrit. Dan weet je toch of je het goed klinkt lijkt me. Alsof meningen van anderen bepalen hoe jij het geluid van het sound system vindt klinken?

Enuh, Rickse? Was je dronken toen je dit poste ofzo?
Kansloos dit..
grin.gif

___RC___

Nieuw lid
Hallo Frankie,

heb je een verkeerd pilletje genomen ofzo jongen?
smile.gif

Er blijkt nergens uit je 1e reactie dat je doelt op de betrouwbaarheid op langere termijn van het sound system! Men heeft het over de geluidkwaliteit, dus je post kwam exact over zoals JC hem las.

Uit je ellenlange rant maak ik vervolgens op dat je erg ontevreden bent met een aantal zaken aan je auto en redelijk pissig wordt als je denkt dat men op het forum niet met je menig daarover meegaat.

Dus, doe rustig aan en reageer de volgende keer met "Leuk dat je de geluidskwaliteit goed vind, maar m.i. is de betrouwbaarheid op langere termijn zeer slecht"

groet,

Ronald.

Frankie

Actief lid
En alweer een slechte lezer helaas !!

Het volgende: De opmerking dat de meningen over soundsystem verdeeld zijn is niet mijn eigen ervaring (ik heb het immers niet) maar die van anderen op dit forum. Tweedens stel ik ook niet dat kwaliteit van soundsystem minder wordt naar verloop van tijd. Er zijn gewoon mensen die dachten een goed klinkend systeem te hebben maar daar later anders over gingen denken. Man man, heb je het zelf goed gelezen dacht je dat ik het verkeerd had bedoeld. Zucht....

Het is toch ook logisch dat als je zo'n auto gaat kiezen, lease of eigendom, dat je meestal/vaak alleen op de leuke dingen let. Daarvoor is dit forum toch ook. Maar goed... soms wordt iets totaal verkeerd begrepen.. jammer.

Frankie

Actief lid
Roli, vergeet het hele bovenstaande verhaal vanaf mijn 1e reactie maar
smirk.gif
Als jou het soundsystem die meerprijs waard is dan is dat inderdaad het meest belangrijke !! Hopelijk snap jij wel dat ik niet negatief wou doen, je hebt immers een mooie combinatie op komst. Ik wou je alleen op ervaringen van anderen attenderen. Sommigen snappen het gewoonweg niet !

___JC___

Forumguru
Volgens mij heb jij het niet helemaal goed begrepen. En dan maar hard roepen dat we allemaal niet goed lezen en het niet begrijpen.

Als je jezelf maar begrijpt joh!?

Begrepen...
grin.gif

smg

Lid
@Frankie: meningen mogen verschillen, maar dit forum is zo prettig omdat er vriendelijk op elkaar wordt gereageerd. Je reactie viel uit de toon.

Heren, heren !
Ik lees dat Roli een Octavia 2.0 TDI heeft besteld met DSG.
Een erg mooie combinatie.
En dat zitten jullie een partijtje te miepen over de radio. Waar gaat dat over ?

Tallguy

Forumguru
<font color="red">iedereen even adem halen, elkaar
aangenaam.gif
en dan weer vrolijk saampjes door
smile.gif
</font>

Persoonlijk zou ik nooit meer een auto merk gebonden radio-installatie aanschaffen, helaas heb ik dat deze keer wel gedaan. Dom, hé.
De kwaliteit is belabberd en de dealer(s)/importeur weten er de ballen niet van, in de gebruiksaanwijzing staat ook niet exact hoe het werkt (als het werkt).
Dealer/importeur zijn niet in staat het behoorlijk te laten werken!
Voor hetzelfde geld heb je een betere of voor minder dezelfde kwaliteit van een echt merk.
En ik neem aan dat Roli ‘m al besteld heeft, helaas pindakaas.

Maar zoals Frankie al zegt, staat al voldoende op het forum.

Frankie

Actief lid
laten we teruggaan naar het begin:

Ik zeg alleen dat er anderen op het forum huizen die soundsystem hebben genomen en er achteraf niet zo heel tevreden mee zijn. Ik mag men toch wel hierop wijzen ?

Ik refereer notabene aan uitspraken van anderen en niet aan de mijne!?

Dat iemand die zelf soundsystem heeft mijn bericht niet kan begrijpen is mijn probleem niet.

Is het nu dan echt ZO moeilijk ???

Laten we aub objectief blijven, dus dan doe dat ook met je opmerking dat mijn bericht uit de toon viel, en spreek niet voor anderen. Jouw mening (en ws van minimaal 1 iemand anders, zucht) en niet meer.

Tallguy

Forumguru
Frankie heef gelijk als hij zegt dat er meer dan genoeg op het forum staat over dit onderwerp. Dat is echter niet de discussie hier.

Hij geeft, net als ieder ander, zijn mening en, ook belangrijk, advies om ook te zoeken naar ervaringen van anderen. Uiteraard is het aan een potentiele Skoda koper zelf om te bepalen of hij/zij iets mooi vind (klinken) of niet. Als forum gebruikers kunnen wij wel iemand attenderen op andermans ervaringen.

En daar(!) gaat de discussie tussen jullie om. Hier help je de topicstarter niet echt meer mee, of wel?

Dus ik herhaal:
<font color="red">Allemaal even adem halen, elkaar
aangenaam.gif
en saampjes weer vrolijk door
473.gif
</font>

Bovenaan Onderaan