Bestelde auto afhalen!!

zullo59

Nieuw lid
Beste mensen,

Vrijdag van de garage gehoord dat de ik de bestelde O2 Combi op 14 september kan afhalen YES!!
Ik verbaas me erover dat ik dit via de garage te horen krijg en niet via de Leasemaatschappij (die trouwens ook vergeten was om door te geven dat ik alsnog een trekhaak gemonteerd wilde hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen als het gaat om het ophalen van de nieuwe auto?
Puur zakelijke aangelegenheid, klein feestje? Documenten meenemen enz.?

Ik hoor het graag van jullie.
crazy.gif

Allereerst, gefeliciteerd !!!!

Ik heb 2 keer een nieuwe leaseauto mogen ophalen. De eerste keer was bij de skoda dealer in Vught, nu den bosch. Daar heb ik een goede en duidelijke uitleg gekregen over de bediening van de auto. Bosje bloemen en een paraplu. Daarna de papieren geregeld en klaar. Al met al, leuke ervaring.
De laatste keer was bij Duindam in den haag. Ook daar vriendelijke verkoper die netjes een bakje koffie aanbood en de tijd nam om te praten met me over de auto. In de tussentijd de papieren in orde gemaakt en daarna de auto in. Omdat ik de bediening van de meeste zaken al kende heb ik zelf de uitleg netjes geweigerd.
Het is overigens niet vreemd dat je eerst wat van de dealer hoort, die weten het als eerste en melden de auto pas bij de leasemaatschappij zodra de afspraak geregeld is met de berijder.
Dit ivm de verzekering enzo vanaf dat moment. De leasemaatschappij is de vertragende factor in het verhaal door de administratie, kost gewoon een paar dagen.
Hou er ook rekening mee dat de verzekeringspapieren ook pas een paar dagen later in de bus liggen.

Ik wens je veel rijplezier en veilige kilometers in je O2.
Waar ga je hem overigens halen, misschien dat je dan gerichtere antwoorden over de betreffende dealer ontvangt.

Ah,
let dan voor wat mijn ervaring betreft in ieder geval op de technische kant van de oplevering, daar was het bij mij echt niet top, slecht zelfs. Klapper was dat de accu aansluitingen los op de polen lagen. Over de kwaliteit van de werkplaats wordt mbt duindam veel geklaagd, niet over de verkopers.
Ergens in het topic "ervaringen verkooppunten" wordt hier al over gesproken.

jurjen

Lid
Kijk ook even of ze er een gevarendriehoek en een lampensetje bijstoppen. Moest ik zelf om vragen (!)

Rovemij in Mijdrecht houdt niet zo van leaserijders geloof ik. Waren erg aan 't zeuren dat ze zoveel korting moesten geven. Kinderachtig.

Snor

Lid
He Zullo, dat is nou ok toevallig, ik ga ook mijn O2 ophalen bij Duindam in Den Haag, en ook nog op dezelfde dag!! Kunnen we samen achter elkaar aansturen over de A12 !!! Wat is het toch mooi, al die glimmende O2's
489.gif

Hey, best wel proficiat.
Wij hebben onze O2 een kleine drie weken terug afgehaald en wij hadden daarvoor een afspraak bij de dealer. Voordien vertelden zij ons dat het afleveren een uur duurde. Wij zo van 'ja zunne, waarschijnlijk wel, gaan ze ons dan les geven of zo'. Maar inderdaad ze namen hun tijd en het heeft echt wel bijna een uur geduurd.
Bijna elk knopje en toepassing werd behandeld, uitgelegd en getoond. Even stress bij de verkoper en mekanieker toen de afneembare trekhaak niet paste. Er zou onmiddellijk een nieuwe besteld worden tot bleek dat er gewoon vanuit de fabriek teveel verf op de nippels zat.

Dus ZULLO, als je een afneembare trekhaak hebt af fabriek laat je dan maar even uitleggen hoe dat werkt zodat je niet dadelijk terug moet voor de trekhaak die niet past.

Kortom wij zijn tot nu super tevreden over Garage Haesen (AUDI VW SKODA) in Herk-de-Stad.

Steven

Nieuw lid
Mijn O2 staat ook klaar bij Duindam in Den Haag....wordt volgende week woensdag klaar gemaakt..dan nog even uitzoeken hoe ik de auto in Limburg krijg (transport of zelf halen, weet niet wat sneller gaat).

Duindam doet goeie zaken volgende week
laugh.gif

Bovenaan Onderaan