Bestelling Octavia 1.4 TSI elegance BL

hschipper49

Nieuw lid
Ik heb de keus gemaakt om de komende jaren in een octavia combi te rijden. Voor iemand die zijn hele leven (18 jaar) in Opel rijdt is, is dit een grote stap.
Ik vindt het in iedergeval een mooie auto, net interieur, lekker pittig. De motor is een stukje feller dan de huidige 1.8i. Ik hoop dat ik er net zoveel plezier en rijgenot heb als van een Opel. Volgens vrienden van mij is het zelfs beter dan een Opel. We zullen afwachten.
Ik verwacht de auto in september en wanneer ik de eerste echte kilometers gemaakt zal ik jullie mijn bevindingen vertellen.

Gegroet en tot in september:super:

Delight

Actief lid
Gefeliciteerd met je keuze!
Ik hoop dat je er inderdaad veel plezier aan zult beleven! :aangenaam:

Ik denk niet dat je erop achteruit gaat, in tegendeel! Ik denk dat je je binnen een maand al af gaat vragen hoe je het in hemelsnaam al die tijd in een Opel het uitgehouden! ;)

(niet dat een Opel per definitie slecht is, maar aan een Octo als deze kan hij zeker niet tippen!)

Lekker compleet model ook, die BL uitvoering. Jammer dat het open dak en de electrische stoelen er sinds 1 mei niet meer als optie bij besteld kunnen worden. Anders was voor mij de keus een stuk makkelijker geweest.

nemo

Senior Member
Ik heb de keus gemaakt om de komende jaren in een octavia combi te rijden. Voor iemand die zijn hele leven (18 jaar) in Opel rijdt is, is dit een grote stap.
Ik vindt het in iedergeval een mooie auto, net interieur, lekker pittig. De motor is een stukje feller dan de huidige 1.8i. Ik hoop dat ik er net zoveel plezier en rijgenot heb als van een Opel. Volgens vrienden van mij is het zelfs beter dan een Opel. We zullen afwachten.
Ik verwacht de auto in september en wanneer ik de eerste echte kilometers gemaakt zal ik jullie mijn bevindingen vertellen.

Gegroet en tot in september:super:

Jij durft na 18 jaar!! Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. Ben wel benieuwd naar je motivatie om na zoveel jaar over te stappen! Wat voor (sl)opels heb je gereden? Ik heb gisteren nog in een Zafira 2.2l gereden, dat was niet verkeerd!

Iig succes met wachten! Het zal de moeite waard zijn!

WanderZ

Actief lid

Beste hschipper, Ik heb nu sinds dec 2008 in een nieuwe opel astra 1.8i automaat gereden.. prima auto met redelijke motor. Opel is een degelijk, maar beetje somber merk in mijn ogen. Nu ik een octavia besteld heb, ben ik erg enthousiast over de aankleding en afwerking van skoda. Deze ligt naar mijn mening meer en meer op een hoog niveau. Ik heb in de 1.4 TSI en de 1.8 TSI gereden, maar zelfs in de 1.4TSI gaat er een wereld voor je open. De 1.8 van opel is welliswaar wat zwaarder, maar de 1.4 is veel feller en komt beter van zijn plek. Daarbij is de 6bak erg prettig zowel in stad- als snelwegverkeer. Ik ben ervan overtuigd dat je net als ik veel fijne en veilige kilometers zult beleven in de skoda. het is misschien even wennen vanuit een opel (zeker na 18 jaar) maar je zult er geen seconde spijt van hebben!

Van harte gefeliciteerd, ook ik heb helaas <grinnik> een paar maanden Opel moeten rijden, wat mij betreft een wereld van verschil. Maar goed, er zijn tegenwoordig natuurlijk niet echt slechte auto's meer... Maar ik sluit me aan bij de rest, je zult er absoluut geen spijt van krijgen. Ik ga binnen een maand mijn 2e octavia bestellen. Ik denk de 1.4 tsi ambition business line met DSG-7, dus een modelletje lager dan jouw auto, wel met DSG automaat dus.

Herbie

Lid
freddy-a, ik zie in je onderschrift dat je een Octavia besteld hebt in de kleur Rosso Brunello. Ik wist niet dat de Octavia leverbaar was in deze prachtige kleur.

Hoi Herbie,

Dat is ook maar pas sinds kort mogelijk.
Ik was gelijk overtuigd, maar mijn vrouw vindt het (we zijn bij verschillende dealers gaan kijken) nog steeds geen mooie kleur. Té donker.
En dan is het toch net iets meer mijn auto dan die van haar ;)

Als 'ie er is, zal ik wel foto's plaatsen. Maar dat zal wel tot begin oktober kunnen duren .. :(

Herbie

Lid
Heeft iemand al foto's gevonden van een Octavia in Rosso Brunello. Ik vind het een prachtige kleur op de Superb en ben benieuwd hoe deze er uit ziet op de Octavia.

Herbie

Lid
Na even zoeken heb ik er zelf gevonden:

2.JPG30..jpg

3.JPG32..jpg

He he, die had ik zelf ook net gevonden.. Wilde ze net posten toen ik zag dat je me voor was..

Ik heb de Elegance uitvoering, daarbij is de dakreling zilverkleurig (wordt het geheel net iets minder donker van).

En onder de achterlichten wil ik eigenlijk nog van die chromen stipjes, die ik laatst iemand ook zag tonen in een andere post. Past mooi bij die donker bruin-rode kleur.

Damn, ik wou dat het vast oktober was.. :`-(

Neptukker

Forumguru
He he, die had ik zelf ook net gevonden.. Wilde ze net posten toen ik zag dat je me voor was..

Ik heb de Elegance uitvoering, daarbij is de dakreling zilverkleurig (wordt het geheel net iets minder donker van).

En onder de achterlichten wil ik eigenlijk nog van die chromen stipjes, die ik laatst iemand ook zag tonen in een andere post. Past mooi bij die donker bruin-rode kleur.

Damn, ik wou dat het vast oktober was.. :`-(
En op de pica ontbreken mistlampen. Wel grappig, de auto op het plaatje is vrij kaal maar er zit wel Xenon verlichting op.

Idd, dat maakt het geheel ook iets donkerder.
De pica is van een niet-BL Ambition (met wieldoppen).

Maar de schoonheid van Rosso Brunello is wel duidelijk zichtbaar.

Ik ben bang dat ik niet de enige ben die strax in deze kleur rond rijd..

Bovenaan Onderaan