Beter laat dan nooit: even voorstellen

Mijn naam is Jan-Maarten en sinds november 2020 ben ik in bezit van een Octavia III hatchback, 1.0, Business Edition + Business upgradepakket, kleur black magic, bj. 2020. Sindsdien volg ik ook dit levendige en informatieve forum, tijd om me eens voor te stellen.

Ik ben 50 jaar en woon en werk sinds m'n 21e in Amsterdam. Binnen de stad kan ik alles op de fiets af en ik zag dan ook nooit de meerwaarde in van rijbewijs en autobezit. Als ik de stad uit wilde nam ik de trein maar dat begon ik steeds meer als beperkend en omslachtig te ervaren, helemaal toen de Corona-pandemie uitbrak. Ik ben dus op m'n 48e met rijles begonnen en mocht in oktober 2020 voor het eerst afrijden.

Ik had me nooit met auto's beziggehouden en was ondertussen begonnen om me online te oriënteren. Eerst keek ik naar kleine tweedehands auto's, toen naar grotere, vervolgens naar kleine nieuwe en uiteindelijk eindigde ik bij de Skoda Octavia. Op dat moment werd de laatste voorraad van de O III met korting verkocht. Ik wilde de aanbeding niet laten schieten en kocht de auto voor ik rijexamen had gedaan. Daarna zou ik 'm kunnen ophalen. Helaas zakte ik de eerste keer en daarna werd het examen 3 keer afgezegd vanwege zieke examinatoren en lockdowns. In november wilde de dealer van de auto af en heb ik 'm met een kennis opgehaald.

Pas in maart 2021 kon ik opnieuw examen doen en toen slaagde ik gelukkig wel. De auto stond toen al 4 maanden stil. Daarna de weg op - beetje spannend wel, het eerste ritje zonder instructeur in een gloednieuwe auto.
Maar wat een fijne wagen! Inmiddels probleemloos heel Nederland door geweest en naar Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk gereden. Ik had dit natuurlijk veel eerder moeten doen en heb nu even wat in te halen.

Via dit forum inmiddels ook een kennisachterstand ingehaald en ik blijf het zeker volgen.

Timmer

Forumguru
Och, je hebt niets in te halen, je moet er plezier aan hebben en ervaringen opdoen. En zo'n octavia is daar een prima wagen voor!

Bovenaan Onderaan