Beter laat dan nooit!

Hallo,
Ik postte een reeks vragen ivm de Octavia III maar werd vriendelijk op de gang van zaken gewezen hier op het forum :wink::
http://www.skodaforum.nl/forum/thre...ter-dan-o2-15-korting-b-stijl-probleem.19138/

bij deze dus:
Mijn naam is Joris en ik woon in het brusselse (ik ben wel een Nederlander maar heb er nooit gewoond).
Wij zijn in verwachting van onze 1e kleine en aangezien met onze Citroen C3 Pluriel het kiezen is tussen de baby of de buggy meenemen willen we die van de hand doen en iets groter kopen.
Omdat ik de mankementen van de Citroen wat beu ben wil ik overstappen naar een merk met een reputatie voor betrouwbaarheid.
Hoogstwaarschijnlijk gaan we dus een Skoda Octavia Combi III kopen.

Groetjes,
Joris

Bedankt!
Ik twijfelde een tijdje tussen Renault en Skoda omdat ik bij renault 21% korting op alles krijg en Renault in de basis al goedkoper is, maar ik wil graag meer dan 10 jaar met de wagen doen en dan was ik toch niet zeker of dat realistisch was met Renault.
Skoda dus :thumbsup:

Canon-Eye

Forumguru
ik wil graag meer dan 10 jaar met de wagen doen en dan was ik toch niet zeker of dat realistisch was met Renault
Het is in elk geval niet onmogelijk:

Mijn vrouw heeft haar eerste Twingo zelf 10 jaar gehad, waarna een van onze zonen er nog anderhalf jaar in heeft gereden (toen kon hij iets stoerders betalen...). En de tweede Twingo is inmiddels ook al weer 9 nagenoeg probleemloze jaren van de partij. Die gaat misschien na de zomer eruit, niet vanwege mankementen maar wegens overbodigheid - geen 2 auto's meer nodig.

dirkie996

Forumguru
Het is in elk geval niet onmogelijk:

Mijn vrouw heeft haar eerste Twingo zelf 10 jaar gehad, waarna een van onze zonen er nog anderhalf jaar in heeft gereden (toen kon hij iets stoerders betalen...). En de tweede Twingo is inmiddels ook al weer 9 nagenoeg probleemloze jaren van de partij. Die gaat misschien na de zomer eruit, niet vanwege mankementen maar wegens overbodigheid - geen 2 auto's meer nodig.
Ik denk dat de succesformule om lang met een goedkopere wagen te kunnen rijden is: "koop een uitgeklede basisversie, daar kan minder aan kapot gaan". De Fiat Punto van m'n echtgenote was een 1.1 s versie en die liep probleemloos tot 170.000km. De superdeluxe uitvoering hiervan hadden kennissen en die hadden het ene probleem na het andere met al die luxe items.
Daarom heeft m'n echtgenote nu een Fabia Goplus met een standaard driepittertje (1.2 htp 60pk)met niet teveel opties, daar ze die niet nodig vond voor haar woon/werkverkeer( enkel 10km).

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, maar om een beetje het milieu in gedachten de houden probeer ik het met 1 wagen te doen (ik ga met fiets & trein werken) en voor de "hoofdwagen" zijn die extra opties toch best prettig :wink:

Bovenaan Onderaan