piair1982
Forumguru
heb ik heb een nieuw onderwerp geopend.
In deze discussie gaat het over de DSG van de Fabia, oftewel type DQ200, met droge koppelingen, 7 versnellingen en geschikt voor maximaal 250 Nm koppel.
Dan is daar ineens de bijdrage van Piair. Hij zegt "uit eigen ervaring" te weten dat 75% van dit type DSG in VW Transporters binnen 2 jaar moest worden vervangen. En dat KAN helemaal niet, want de VW Transporter is nooit met de DQ200 geleverd! De DSG-7 die sinds eind 2009 in de Transporter wordt geleverd (type DQ500) is een doorontwikkeling van de aloude DSG-6 (DQ250), heeft natte koppelingen, 7 versnellingen en is geschikt voor maximaal 600 Nm aan koppel.
Dat deze bakken blijkbaar kinderziektes kennen en stuk gaan is natuurlijk niet goed, maar totaal irrelevant in een discussie die over een heel ander type DSG gaat.
Zie voor meer info Wikipedia. Hier in het Nederlands, en hier (uitgebreider) in het Duits.
Er zijn problemen met de kwaliteit, ze gaan snel kapot. Dat is de echte reden. Daarnaast worden er meer automaten verkocht dan vooraf ingeschat is