Zoals Ted al aangeeft, kan het resultaat wel eens aardig beïnvloedt zijn, doordat het een Brits onderzoek is. Niet alleen vanwege de verschillen in gebruikers, maar ook doordat het vrijwel allemaal auto's met rechts stuur zal betreffen, en dat kan soms wat invloed hebben omdat componenten op een iets andere plek gemonteerd zitten.
Wat er volgens mij ook meespeelt, is dat er nogal wat Skoda-rijders zijn, die niet zoveel km's maken (al zullen die er vooral bij de Octavia en Superb beslist ook tussen zitten). Daarnaast heb je volgens mij verschillen in (gemiddelde) uitrusting: ik denk dat er bij een merk als Seat veel meer elektronische 'grapjes' ingebouwd worden, en die kunnen natuurlijk ook kapot. Daarnaast is er natuurlijk nog iets: de mentaliteit van de werknemers in de fabriek waar de auto gemaakt wordt. Gevoelsmatig heb ik het idee dat een Tsjech zich eerder druk maakt, om zaken die net niet helemaal goed zijn, dat de gemiddelde Spanjaard. (en in Spanje worden bijvoorbeeld ook VW's gebouwd).
Kortom om echt iets te kunnen zeggen, over de oorzaak van de verschillen in betrouwbaarheid, moet je veel dieper in de mankementen en hun oorzaak duiken.