Beurtje geven.

smutzkanone

Forumguru
Mijn fabia 2 combi uit 2013 heeft een grote beurt nodig.
Ik heb al gezocht hier maar kon niet alles vinden.
Ik doe alles zelf, aangezien ik een monteurs opleiding heb gehad in een ver verleden, en ik het onzinnig vind om een monteur te betalen voor wat ik zelf ook kan.
Wat ik wil weten is :
wat skoda voorschrijft kwa olie, of wat uit gebruikservaringen een goede olie is. Uit ervaring met mijn Subaru weet ik dat bepaalde merken/typen olie (ook de duurdere) de levenduur van de motor niet ten goede komen.
Als het kwa merk niet uit maakt in elk geval wat de voorschreven viscositeit is. En hoe groot de carterinhoud is.
Oliefilter zal niet veel uitmaken of dat bv mann is of oem.
Interieur filters, welke en om de hoeveel km?
brandstoffilter en bougies nog lang niet neem ik aan.
Luchtfilter wel, ga ik van uit. (Gewoon oem?)
slijtage onderdelen als remblokken en klauwen en profieldiepte van de banden zie ik regelmatig als ik de wielen demonteer om ze schoon te maken.
meer?

Joske

Forumguru
Ondertussen al gevonden, een 1.2TSI van 2013 :)

Groot onderhoud en intervallen: zie bijlage

Oliespecificaties voor benzine-motoren plus hoeveelheden:

oliespecificaties benzine Fabia II.jpg

Oliefilter zal niet veel uitmaken of dat bv mann is of oem.
Interieur filters, welke en om de hoeveel km?
brandstoffilter en bougies nog lang niet neem ik aan.
Luchtfilter wel, ga ik van uit. (Gewoon oem?)

deze spullen koop ik voor mijn Faab bij misterauto.nl // interieurfilter doe ik elk jaar trouwens. Al de rest om de 2 jaar, olie elk jaar. (maar in mijn geval is het wel een 1.4TDI met jaarlijks interval of max 15.000km)

olievoorkeur mij persoonlijk: Castrol

nog iets nodig dan hoor ik het wel :)

Bijlagen

• grote onderhoud service Fabia II.pdf
    36 KB · Weergaven: 24

bobracing

Forumguru
recent ook gedaan en heb gewoon perflux delen gebruikt van de lokale autoonderdelen. Olie dit keer MPM, vorige keer bij me lupo syntium olie van Petronas. als de specs maar goed zijn.
maar koop je de delen online uit het buitenland, ben je vele malen goedkoper uit :)

Bovenaan Onderaan