Bevestiging portable DVD systeem

Sparkie

Forumguru
Wij hebben voor de vakantie al een aantal jaren met veel plezier (vooral voor de voorpassagiers) een portable DVD systeem voor de offspring achterin. De schermen worden via klitteband aan de voorstoelen bevestigd. Nu is dat elk jaar weer een drama om vast te maken dus vroeg ik me af of er iemand bekend is met een systeem waarbij je de schermen kan vastklikken aan de voorstoelen.

Het betreft een Akai ECV6607:
134314_f_c1ed29f7a93ae42312af2e8f0c244c96.jpg

Kensel

Forumguru
Hmm.. Nee dit systeem ken ik niet.. Heb zelf namelijk ook zo'n (verschrikkelijk) systeem om de schermen aan de hoofdsteunen te bevestigen met soort spanband.. Blijft natuurlijk nooit langer dan een uur goed hangen..

Heeft Skoda zelf niet ook een dergelijk systeem? Misschien dat je daar iets van kan afkijken (merk en type ofzo) en elders kan shoppen?

Rallye

Forumguru
Ik heb zelf een systeem van Philips, iets minder luxe dan deze: Philips - Draagbare DVD-speler Dubbele DVD-speler met LCD-schermen van 18 cm/7 inch - PD7042/12 - Draagbare DVD-spelers - Draagbare multimedia - Beeld en geluid
Wel met dezelfde bevestiging. Als je de houders aan de pootjes van de hoofdsteunen gemonteerd hebt (bij een Skoda heb je helaas nieuwe boutjes nodig, standaard zijn ze te kort) klik je de schermen erin. Voordeel: ze zakken niet en zitten stevig vast. Nadeel: bij hobbels in de weg wil het plastic nog wel eens kraken en je bent wel een paar minuten bezig met het netjes verleggen van de kabeltjes, zeker omdat in mijn geval één DVD-speler beide schermen bedient.

Figaro75

Senior Member
Ik heb het volgende systeem de afgelopen week ingebouwd.
Echt ideaal, bekabeling vanaf de houder en het scherm gewoon in een eigen tas thuis.
Je schuift het scherm erop en hij gaat spelen.

Heb hem ook aangesloten op mijn Kenwood Dubbeldin.
Dus ook voorin beeld en belangrijker nog, overal mooi geluid door de speakers en het kleine extra subje:xyxthumbs:

DVD speler kan ook gewoon op een eigen batterij 2,5 uur spelen en er zit een standaardje ingebouwd.
Ik heb de 10" variant.

Bij mijn vriendin was het wat lastiger, die heeft een Aygo en geen losse hoofdsteunen.
Heb zelf wat gefabriceerd en dat werk prima.Daar dus wel met Klitteband.

Voordeel is dat het systeem waar het scherm inklikt gewoon kan blijven zitten.
Daar zit ook de stroomkabel in.
Dus gewoon instappen, scherm erin schuiven en gaan........

Aanvulling:
Kan dus ook USB op en SD erin.
Moet nog proberen of ik de DVD van de Kenwood ook op de Nextbase kan krijgen.
Ipod werkte in ieder geval niet maar moet de bekabeling nog even checken.
Maar kan dus ook aan het videoformaat van Apple liggen.
Kabel heb ik door de stoel heen geleid en via de hoofdsteun eruit laten komen.
Van de sigaretaansluiting een nieuwe aftakking gemaakt (2 eigenlijk maar die 2e is voor de telefoon van mijn vriendin) met een aan en uit schakelaar tussen de stoel in de middentunnel. Kan ik dus in 1 keer de stroom naar de DVD uitschakelen en hoef ik niet de uit knop te vinden.
Heb meteen ook de 12V vervangen in de middentunnel (deed het niet (of heel slecht) vanaf de koop), lampje van de asbak, lampje van het dashboardkastje, steun gerepareerd van het dashboardkastje, extra antenne binnen geinstalleerd vanwege slechte ontvangst en lampje kofferbak weer aan de praat gekregen.
En de losse trekhaak en hulpbeugel weer netjes zwart gemaakt........
Was een druk weekje, vooral de lampjes want elk lampje moest weer apart besteld worden..........

Bovenaan Onderaan