Bevestiging schokbrekers Superb-Combi.

Josh

Nieuw lid
Heeft er al iemand ervaring met de bereikbaarheid van het bovenste gedeelte
van de schokbrekers achter bij de S.C.? Voor mij is dit qua sleutelen de eerste Skoda en durf niet zomaar de binnen-bekleding te slopen. Het gaat overigens om montage van een paar Koni schokbrekers.

Dank voor het meedenken.

Josh
 
Zelf sleutelen aan de Superb Combi ?
Je dealer kan toch tegen een prachtige prijs een paar KONI schokbrekers monteren ? Dan weet je zeker dat het met garantie onder je auto zit.
 

Skody

Actief lid
Zou ik ook niet doen. Gewoon naar de dealert en andere schokbrekers er onder laten zetten. Maar vraagje: mag ik ook de reden weten waarom je er andere schokbrekers onder wilt zetten?
 

MennoW

Forumguru
als je niet het vertrouwen hebt om bekleding los te halen.
waarom dan wel aan je onderstel. (stelt beide niet veel voor)
als ik zo vrij mag zijn
 

Josh

Nieuw lid
De achterhand van de Superb-Combi vind ik te deinerig.Ergert mij althans. Heb altijd goede ervaringen gehad met Koni.
 

pansaebr

Actief lid
Josh,

Al eens aan hulpveren gedacht , bij de octi combi rijders zijn er veel dit geplaatst hebben en er toch zeer tevreden over zijn.
Gebruik anders eens de zoekfunctie eens.

Groetjes
 

corsaar

Senior Member
Als je de schokbrekers van een nieuwe auto moet vervangen
of aanpassen dan deugd de auto niet of je hebt een verkeerde keuze gemaakt !!
Net als hulpveren.
Of is dat te kort door de bocht?
 

Bart_G

Lid
Dat is zeker te kort door de bocht. Kunnen toch allerlei redenen zijn waarom de auto wel goed is, maar waarom dat specifieke onderdeel verbetering behoeft?
Iemand die een auto koopt en zelf achteraf nieuwe velgen monteert, heeft die dan ook de verkeerde keuze gemaakt?

on-topic: als ik de binnenbekleding al niet los durf te halen, zou ik zeker met m'n handjes van het onderstel afblijven en de dealert eens lief aankijken.
 

vincefra

Actief lid
Had eerst eens gereden met de wagen, dan had je misschien vanuit fabriek al verstevigde shokdempers kunnen laten monteren (is een optie).
Nu ja, achteraf veranderen kan ook altijd.

Nu ik zou dit toch laten doen als je zelf geen ervaring hebt en je er niet confortabel mee voelt, of eens samen doen met een andere handige auto-knutselaar ... de meeste bandencentrales kunnen dit doen aan een schappelijke prijs ...

Rond al dan niet of het een goede wagen is ... de meeste kopers hebben geen last van hoe de schokdempers zich standaard gedragen ... echter sommigen verwachten (wensen) een ander gedrag (hun goed recht), en juist daarvoor is de markt zo geod aanwezig om schokdempers te laten veranderen ... heeft dus niets te maken met de kwaliteit maar eerder met wat je verwacht van die dempers.
 
Verlaginkje van EIBACH eronder laten zetten (3 cm verlagen) of eventueel de keuze voor het sportonderstel verlagingsset van EIBACH ( 2 cm verlagen) via de dealer regelen en je bent van het deinen af.
Ik zou persoonlijk niet zelf gaan prutsen aan een nieuwe auto terwijl de dealer misschien ervaring heeft met jou klacht.
Persoonlijk heb ik ook een aardige weg afgelegd voor mijn verlaging, maar nu heb ik wel dé perfect verlaagde auto die helemaal naar wens op zijn pootjes staat.

Eerst goed informeren en dan pas investeren is mijn motto. :xyxthumbs:
 

Josh

Nieuw lid
Dank voor de reaktie's . Direkt bij aflevering zijn al hulpveren geplaatst. De wagenhoogte is prima. Dit is mijn eerste VAG auto. Na 12 jaar Renault sleutelen is het weer wennen aan
een ander merk.Het is lastig om aan betaalbare werkplaats-handboeken te komen.Ik lees me graag in voor dat ik aan een klus begin.Een proefrit zegt me echt niet alles;de praktijk brengt toch vaak andere feiten boven water.

Josh
 

MennoW

Forumguru
als je aan Renault gesleuteld hebt wat zal je het nu rustig krijgen dan :-)
en een stuk makkelijker (niet dat alles je afbreekt door er naar te kijken)
 

Monteurtje

Forumguru
De binnenbekleding hoeft niet los. De bovenkant van de schokbreker zit met 2 bouten in de wielkast bevestigd. Je moet misschien de wielkuip bekleding een beetje loshalen. De onderste bout is lastiger, die zit namelijk achter de veer. Succes.
 

Josh

Nieuw lid
Na het verwijderen van de wielkuipbekleding werd het me allemaal duidelijk.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Josh
 
Bovenaan Onderaan